România ar putea fabrica baterii pentru maşini electrice germane

România ar putea fabrica baterii pentru maşini electrice germane

Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Antreprenoriat şi Comerţ, Radu Ştefan Oprea, şi ministrul German al Economiei şi Energiei, Peter Altmeier, au decis reluarea, într-o formulă nouă, a lucrărilor Consiliului de Cooperare Economică Româno-German (CCERG), oficialul german avansând ideea producerii în România a bateriilor pentru vehiculele electrice germane.

Ştiri pe aceeaşi temă

În plus, tranziţia, în zona UE, la maşini nepoluante vine şi ea cu veşti bune pentru Europa Unită, ministrul german avansând că  s-ar putea fabrica bateriile pentru vehiculele electrice sau hibrid , din nou, în România.
Mai ales că suntem într-o lume în care combustibilii fosili reprezintă deja o opţiune nesustenabilă, producţia de baterii electrice este un domeniu din ce în ce mai profitabil. 
 
Iar România ar putea juca un rol important, în acest domeniu, fiind o ţară cu forţă de muncă calificată.Alte proiecte bilaterale despre care s-a discutat vizează industria IT românească, mai exact, crearea de centre de cercetare-dezvoltare în domeniul inteligenţei artificiale, roboticii şi programării.
 
“Există un mare apetit pentru investiţiile firmelor germane în România, iar noi suntem gata să oferim prin InvestRomania cea mai bună expertiză, dacă suntem consultaţi şi dacă opinia noastră este valorificată. Aşteptăm cu interes participarea companiilor germane la cele 31 proiecte selectate de guvernul român, realizabile în parteneriat public-privat în România”, a precizat ministrul Ştefan Radu Oprea, după întrevederea care a avut loc la Berlin.
 
Schimburile comerciale între cele două părţi au crescut în ritm susţinut în ultimii ani – astfel, în 2017, ele au ajuns la suma de 29,5 miliarde euro (cu 12,78% mai mult faţă de 2016), din care 14,35 miliarde euro exporturi româneşti (cu 16,5% mai mult în raport cu 2016). Prin urmare, industria română este deja legată simbiotic de cea germană, motorul economic al Uniunii Europene. Pornind de aici, a precizat ministrul Radu Ştefan Oprea, “ne-am pus de acord şi în privinţa cooperării pe pieţe terţe, acolo unde companiile româneşti ar putea conlucra cu cele germane”.
 
În contextul în care România va prelua Preşedinţia Consiliului UE la începutul anului viitor, întrevederea a inclus şi o agendă pan-europeană, ministrul român propunând revizuirea Small Business Act (documentul european care spijină IMM-urile), pentru a se adecva ultimelor evoluţii din domeniul digitalizării. Ştefan Radu Oprea a mai avansat ideea că “este necesară crearea unor fonduri de risc, la nivel european, dedicate finanţării Start Up-urilor, precum şi realizarea unei reţele europene de incubatoare şi acceleratoare de afaceri, iar partea germană s-a arătat interesată de aceste propuneri”.
 
Cei doi oficiali au discutat şi despre viitorul industriei auto, în contextul în care, în prezent, SUA vrea să impună taxe vamale pentru maşinile europene. Cum România este un important producător de subansamble şi componente pentru industria auto germană, economia românească ar avea şi ea de suferit. Cei doi miniştri au discutat despre măsurile  care trebuie luate în cazul în care Statele Unite vor creşte taxele vamale pentru maşinile europene şi au convenit ca deciziile vor fi comune.
 
 
citeste totul despre: