„Regele asfaltului“ îşi lasă oamenii pe drumuri. Cum au mers afacerile lui Dorinel Umbrărescu în ultimii ani

„Regele asfaltului“ îşi lasă oamenii pe drumuri. Cum au mers afacerile lui Dorinel Umbrărescu în ultimii ani

Dorinel Umbrărescu ocupă locul 11 în Topul „Forbes 500 de Miliardari“, cu o avere estimată la 300 de milioane de euro

Dorinel Umbrărescu trimite în şomaj 1.017 din cei 1.140 de angajaţi ai firmei Tehnostrade, din cauza lipsei de contracte, fără ca disponibilizaţilor să le ofere salarii compensatorii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Încă din vară, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu se plângea de lipsa contractelor şi avertiza că îşi va concedia angajaţii („aproape trei mii de oameni“, după cum a declarat pentru publicaţia „Forbes 500 Miliardari“), chiar dacă pe partea cealaltă investea masiv în ceea ce se va numi Banca Română pentru Credit şi Investiţii, actuala ATE Bank România.

Acum, avertismentele din vară ale lui Umbrărescu se concretizează: peste 1.000 de salariaţi de la Tehnostrade vor fi disponibilizaţi colectiv, potrivit unui document depus la Inspectoratul Teritorial de Muncă, fără ca vreunul dintre angajaţi să primească salarii compensatorii.

Societatea Tehnostrade SRL Bacău, una dintre cele mai mari firme de construcţii şi reabilitări de drumuri din România, a anunţat disponibilizarea a 1.017 angajaţi din cei 1.140 de salariaţi pe care firma îi are în prezent. Trimiterea în şomaj a salariaţilor de la Tehnostrade se va face pe data de 7 decembrie 2013 şi deocamdată nu se ştie dacă aceştia vor mai fi rechemaţi la muncă după încheierea sezonului rece.

„În documentul depus la Inspectoratul de Muncă, prin care se anunţă disponibilizarea angajaţilor, administratorul societăţii invocă probleme economice ale firmei. Niciunul dintre salariaţii trimişi în şomaj nu va beneficia de salarii compensatorii“, a declarat purtătorul de cuvânt al ITM Bacău, Dan Buftea.

Ratarea Centurii Bacău a umplut paharul

Construirea şoselei de centură a Bacăului, pentru care a licitat şi Umbrărescu, a fost adjudecată de către compania turcească Eko Insaat Ve Tic Aş. Acest obiectiv, realizat prin finanţare europeană, este integrat ca parte a viitoarei autostrăzi a Moldovei.

Valoarea estimată pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Bacău a fost de 591,2 milioane de lei, fără TVA, însă preţul ofertat de compania turcă a fost de 393,8 milioane de lei. La licitaţie au intrat zece ofertanţi printre care cei doi regi ai asfaltului din Bacău, Costel Căşuneanu şi Dorinel Umbrărescu.

Pierderea licitaţiei este sinonimă cu începerea declinului lui Umbrărescu. Şoseaua de centură a Bacăului a fost scoasă la licitaţie în aprilie 2013. Ulterior au fost evaluate ofertele şi s-au cerut clarificări din partea ofertanţilor. După evaluarea propunerilor tehnice, în cursă au rămas ca fiind conforme patru dintre cele zece firme ofertante.

Ruta ocolitoare a municipiului Bacău va avea 30 de kilometri şi face parte din strategia de dezvoltare rutieră a oraşului.
 
Banca de Credit, pe ultima sută de metri

Banca Română pentru Credit şi Investiţii (BRCI), actuala ATE Bank România, preluată de Dorinel Umbrărescu de la Piraeus Bank, îl va avea ca preşedinte executiv pe Marinel Burduja, fost vicepreşedinte al Raiffeisen Bank.

Din echipa de conducere a BRCI vor mai face parte Alina Pascu, membru al conducerii ATE, Dorin Badea, fost şef al Trezoreriei UniCredit, Gabriel Arsene, de la Raiffeisen Bank, şi Andrei Popovici, de la McKinsey.

„Consiliul de Administraţie al BNR a aprobat conducerea viitoarei bănci rezultate după finalizarea tranzacţiei de preluare a ATE Bank de la Piraeus şi care se va realiza cu asumarea unor active şi pasive. Avizarea noii conduceri intră în vigoare la data finalizării tranzacţiei“, a declarat directorul Direcţiei Supraveghere din Banca Naţională a României, Nicolae Cinteză. El a precizat că, după finalizarea tranzacţiei, BNR va aproba şi noua denumire a băncii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: