Războiul comerţului modern – Cine sunt românii care au reuşit să reziste expansiunii multinaţionalelor în retail

Războiul comerţului modern – Cine sunt românii care au reuşit să reziste expansiunii multinaţionalelor în retail

Fraţii Pavăl, care deţin lanţul Dedeman, sunt cotaţi pe locul doi în topul celor mai bogaţi români FOTO: Mediafax

Schimbarea modului de a face comerţ în România, dar şi a comportamentului cumpărătorului a făcut ca mulţi oameni de afaceri locali cu business-ul axat pe comerţ să iasă de pe piaţă, în timp ce doar câţiva au reuşit să se bată cu marii retaileri.

Din 1995, de la intrarea primilor retaileri străini pe piaţa din România şi până în prezent, comerţul în zona bunurilor de larg consum s-a schimbat total. Micii afacerişti la nivel de chioşc sau magazin de la scara blocului au fost victime sigure, în timp ce unii care au mizat pe ideea de supermarket au capotat şi ei.
 
Totuşi, în piaţa comerţului modern a fost loc şi pentru români. Cele mai bune exemple de business-uri care au supravieţuit şi perioadei de criză au fost date de Dedeman şi Arabesque care la începutul anului dominau piaţa de construcţii şi bricolaj.
 
Un alt exemplu vine din zona mall-urilor. Iulius Mall este este afacerea care a arătat că există şi români care pot susţine un business atţt de complicat, pe o piaţă imobiliară cu fonduri de investiţii puternice şi mari jucători mondiali în domeniu.
 
Şi în zona de retail şi distribuitori de IT avem exemple bune. Altex şi Flanco îşi disputau primele două locuri din piaţă la începutul anului. Faptul că cele două companii cu acţionari români au rezistat şi s-au consolidat pe piaţă o arată şi ieşirea Domo din magazinele fizice şi decizia de al trece doar pe online.
 
Citiţi mai multe despre războiul comerţului modern pe Adevărul Financiar

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: