Profitul net al BRD din primul trimestru al anului a fost de 73 de milioane de lei, mai mic cu 14% faţă de primul trimestru din 2015

Profitul net al BRD din primul trimestru al anului a fost de 73 
de milioane de lei, mai mic cu 14% faţă de primul trimestru din 2015

Profitul BRD a scăzut pe primul trimestru, la 73 de milioane de lei, dar veniturile au crescut cu 3%

BRD a raportat un profit net de 73 de milioane de lei în primul trimestru din 2016, mai mic faţă de cel din acelaşi trimestru al anului trecut, când a înregistrat 85 de milioane de lei, anunţă instituţia bancară într-un comunicat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Chiar dacă profitul a fost mai mic, BRD a anunţat un venit net bancar în creştere cu 3% pe primul trimetru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul creşterilor veniturilor nete din dobânzi şi din comisioane.

Banca a mai anunţat că faţă de trimestrul I din 2015, cheltuielile operaţionale au scăzut cu 1,8%, în timp ce rezultatul operaţional brut este în creştere cu 12%.

BRD a mai raportat şi o rată a creditelor neperformante mai mică, de 16,4% faţă de 20,3% la 31 martie 2015 ca urmare a operaţiunilor de stergere de creanţe neperformante.

Potrivit BRD, rezultatul operaţional brut şi profitul net au fost influenţate de înregistrarea în primul trimestru a întregii contribuţii anuale la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi la Fondul de Rezoluţie.

Banca reconfirmă creşterea activităţii pe clienţi persoane fizice, cu un volum mai mare de credite noi (+12% faţă de trimestrul I 2015) datorită creditelor de consum, creşterea cotei de piaţă pe depozite (cu 0,4 puncte procentuale  până la 13,9%) şi a celei pe credite de consum (cu 0,2 puncte procentuale până la 16,0%), stoc mai mare de contracte de internet & mobile banking (un plus de 37% în dinamică anuală).

Piaţa românească de creditare continuă sa crească, însă într-un ritm moderat, susţinută de cererea de credite imobiliare şi de consum în RON din partea clienţilor persoane fizice, în timp ce creditele brute pentru companii dau primele semne de revenire. Dinamica anuală a depozitelor este în continuare pozitivă pe ambele categorii de clienţi.

Soldul creditelor nete ale Grupului BRD a înregistrat un plus de 1,1% faţă de 31 martie 2015 graţie creşterii creditelor de consum fără ipotecă şi a creditelor imobiliare, precum şi intensificării activităţii comerciale pe segmentul marilor clienţi corporativi, arată BRD.

„Performanţa comercială s-a îmbunătăţit în continuare pe segmentul persoanelor fizice. Soldul creditelor nete a crescut cu 4,9%  datorită plusului de 12% înregistrat pe volumul de credite nou-acordate până la 1,1 miliarde RON. Volumele noi au provenit în special din credite de consum fără ipotecă (cu 23% peste valoarea din trimestrul I 2015) care au reprezentat 70% din creditele nou-acordate. BRD a continuat sa se concentreze pe procesul de digitalizare bancară: stocul de contracte de internet banking şi mobile banking (MyBRD Net şi MyBRD Mobile) a crescut cu 38% până la peste 900.000 de contracte“, arată BRD într-un comunicat de presă.

BRD a rămas bine capitalizată cu o rată a fondurilor proprii totale de 19,5% (conform Basel 3, luând în calcul filtrele prudenţiale) la nivel individual la 31 martie 2016, faţă de 17,6% la 31 martie 2015. Bilanţul solid explică nivelul ratei fondurilor proprii totale mult peste cerinţa reglementară.

„Primul trimestru indică un început bun de an 2016, ce reflectă o îmbunătătire pronunţată a performanţei operaţionale şi activitate dinamică pe segmentele de clienţi persoane fizice şi mari clienţi corporativi. Pe viitor, BRD va continua să profite de oportunităţile din piaţă bazându-se pe modelul său de bancă universală, cu scopul de a-şi consolida în continuare activitatea comercială, crescând în acelaşi timp şi mai mult satisfacţia clientelei“, a declarat Philippe Lhotte, CEO al BRD.

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările