Producătorii de "zăpadă artificială", reuniţi în Asociaţia ROMEPS, vor să-şi eticheteze produsele şi să combată piaţa neagră a polistirenului expandat

Producătorii de

Programele de anvelopare a blocurilor impulsionează piaţa polistirenului expandat

Asociaţia Producătorilor de Polistiren Expandat din România – ROMEPS a ajuns să reprezinte peste 80% din piaţa de polistiren expandat, odată cu afilierea a 13 producători şi a Asociaţiei Plastics Europe. Organizaţia îşi propune ca, din ianuarie, să certifice în mod vizibil, prin etichetare, produsele din polistiren expandat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Companiile nou-venite în Asociaţia ROMEPS sunt Adeplast, Bico Industries, Congips, Euroconf Impex, Firos, Masterplast, Mindo şi Onebrand.

Noii membri se alătură companiilor deja existente în ROMEPS (Arcon, Austrotherm, Hirsch Porozell, Swissporşi Isopor), în promovarea polistirenului expandat (EPS) de calitate superioară pentru construcţii.

De asemenea, ROMEPS mai are în analiză alte cereri de la companii care vor să adere la programele asociaţiei.

Cifra de afaceri cumulată a companiilor din ROMEPS este depeste 160 de milioane de euro, iar capacitatea totală de producţie este de peste 6,5 milioane de metri cubi de polistiren pe an.

Ce recomandă specialiştii

Membrii ROMEPS au hotărât ca, începând cu luna ianuarie 2015, să inscripţioneze pe eticheta produselor din EPS informaţii suplimentare care se referă la densitatea polistirenului expandat destinat aplicaţiilor din construcţii si a domeniului de utilizare, respectiv polistiren expandat pentru interior sau pentru exterior.

De asemenea, în concordanţă cu creşterea necesităţii de reducere a costurilor cu încălzirea, membrii asociaţiei vor realiza creşteri ale densităţilor polistirenului expandat destinat izolaţiilor termice.

Această măsură adoptată de ROMEPS va avea ca rezultat un upgrade calitativ în ceea ce priveşte termoizolaţia cu polistiren expandat.

Astfel, constructorii şi beneficiarii finali trebuie să cunoască faptul că, pentru termoizolaţiile exterioare, singurele tipuri recomandate de polistiren expandat sunt doar EPS 70 şi EPS 80. În plus, toate ambalajele de polistiren expandat certificat de Asociaţie vor purta o siglă cu menţiunea CALITATE CERTIFICATĂ ROMEPS.

Piaţa creşte cu 5%

Piaţa de polistiren expandat a înregistrat in primele 9 luni ale anului 2014 o creştere uşoară de până în 5% faţă de anul trecut, iar această tendinţă s-ar putea menţine şi până la sfârşitul anului, dacă şi condiţiile meteo o vor permite şi dacă nu vor surveni evenimente economice negative majore.

Reprezentanţii ROMEPS consideră că piaţa ar fi putut creşte semnificativ în acest an, însă lipsa investiţiilor statului şi neatragerea fondurilor europene pentru termoizolaţii i-au marcat puternic evoluţia.

Potenţialul de creştere al pieţei este mare, dacă luăm în considerare necesitatea izolării atâtor blocuri care nu sunt în standardele de eficienţă impuse de vremurile în care trăim.
Mai mult, sectorul eficientizării energetice a clădirilor este marcat de o nouă constrângere şi anume, Directiva 2012/27/UE a Parlamentului European şi a Consiliului UE privind eficienţa energetică, aşa-numita «Directivă20/20/20», care precizează că până în anul 2020 statele Uniunii Europene trebuie să-şi diminueze cu 20% emisiile de gaze cu efect de seră, să îşi crească cu 20% eficienţa energetică şi să-şi producă 20% din energie din surse regenerabile.
Toate acestea demonstrează încă o dată potenţialul de creştere al pieţei în care activăm, ajunsă anul trecut la un nivel de aproximativ 100 de milioane de euro, reprezentând trei milioane de metri cubi de polistiren expandat.
Creşterea uşoară a pieţei din acest an se datorează în principal cererilor din zona privată, dar şi eficientizării producţiei prin investiţiile realizate de companiile din domeniu în tehnologii de producţie de ultimă generaţie
“, se arată într-un comunicat al ROMEPS.

Parteneriat cu statul pentru combaterea pieţei negre

Pe lângă promovarea  standardelor ridicate de calitate în piaţă, ROMEPS susţine iniţierea unui parteneriat cu autorităţilestatului din domeniul construcţiilor în vederea eliminării din piaţă a produselor care nu respectă normele şi care produc deservicii consumatorilor.

Acest proces va fi suţinut şi de către Asociaţia Producătorilor de Polistiren Expandat din Europa - EUMEPS, la care ROMEPS este afiliată, şi de Plastics Europe, singura asociaţie a producătorilor de stiren (materii prime pentru industria producătorilor de EPS).

În acest sens, ROMEPS a dezvoltat programul „Quality Control“ prin care asociaţia va preleva periodic mostre de polistiren expandat din piaţă şi le va transmite la analiză către un laborator independent.

Dacă rezultatele testelor nu sunt conforme cu menţiunile de pe eticheta produsului, atunci producătorii sunt atenţionaţi, iar autorităţile de control ale statului sunt sesizate.

Activitatea de control a ROMEPS se va intensifica începând cu anul viitor, probele fiind prelevate din piaţă de la toţi producătorii, atât membri ai ROMEPS, cât şi nemembri“, precizează Asociaţia.

Asociaţia Producătorilor de Polistiren Expandat din România s-a înfiinţat în anul 2004, din 2011 activând sub denumirea ROMEPS (Romanian Manufactures of Expanded Polystyrene).

Misiunea ROMEPS este aceea de a promova pe piaţa din România un standard înalt de calitate pentru producătorii de polistiren expandat şi este deschisă tuturor companiilor de profil care se aliniază acestorstandarde.

Membrii actuali în Asociaţie sunt: Plastics Europe, Adeplast, Arcon, Austrotherm, Bico Industries, Congips, Euroconf Impex, Firos, Hirsch Porozell,Isopor, Masterplast, Mindo, Onebrand, Swisspor.

Cifra de afaceri cumulată a companiilor din ROMEPS este de peste 160 de milioane de euro, iar capacitatea totală de producţie este de peste  6,5 milioane de metri cubi de polistiren expandat pe an.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările