Probleme în industrie: înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 7,3% în primele opt luni

Probleme în industrie: înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 7,3% în primele opt luni

Dacia este cel mai mare exportator din România

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 7,3% în primele opt luni ale acestui an, la 67.098 de unităţi, înregistrând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 5,9%, la 1.256.670 de unităţi.

Ştiri pe aceeaşi temă

La finalul primelor opt luni, cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,34%, în scădere de la 6,1%% în aceeaşi perioadă a anului 2014, potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto francezi CCFA.
 
În luna august, înmatriculările Dacia au scăzut puternic, cu 16,3%, la 4.623 de autoturisme, evoluţie care a conferit mărcii o cotă de piaţă de 5,02%, faţă de 6,6% în urmă cu un an.
Piaţa auto franceză a consemnat în luna august o creştere de 10%, la 92.052 de autoturisme înmatriculate.
 
În primele opt luni ale anului, cele mai importante scăderi au fost consemnate de Dacia, DS - marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen - cu 12,2%, şi Alfa Romeo cu 19,7%.
 
Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 2,2% în primele opt luni, la 312.899 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 24,9%, faţă de 25,8% în urmă cu un an.
 
În luna august au fost înmatriculate 20.324 de autoturisme ale grupului Renault, în creştere cu 3,5% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2014.
Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.
 

500.000 de motoare Energy Tce 90 produse la Mioveni

 
Dacia a produs în ultimii trei ani la uzina de la Mioveni 500.000 de motoare Energy TCe 90 destinate mai multor modele din gama Dacia şi Renault, aproximativ 80% dintre acestea fiind livrate la export, a anunţat, marţi, compania.
 
Compania a marcat în iulie fabricarea motorului cu numărul 500.000. Acesta echipează modele Dacia Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway, dar şi autovehicule din gama Renault (Clio IV, Twingo). TCe 90 se mai fabrică şi la uzina Renault din Valladolid, Spania.
 
„Este un motor fabricat în România: o mare parte dintre piesele integrate (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate la Dacia. Uzina de la Mioveni a fost prima uzină din cadrul grupului, la nivel mondial, care a produs acest motor, începând din iulie 2012. În prezent, linia de fabricaţie este adaptată pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an“, a declarat Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica şi Şasiuri.
 
Propulsorul TCe 90 cântăreşte cu 15 kg mai puţin decât un motor de putere echivalentă şi are un consum scăzut de combustibil (5,8 l/100 km, în ciclu urban, şi 4,6 în ciclu extra-urban).
 
Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia este cea de-a doua uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni (alături de Uzina Vehicule Dacia) şi prima uzină mecanică din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor.
 
Uzina are 3.900 de angajaţi, din care 27% femei. În cele patru departamente de fabricaţie ale Dacia sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: