GFR-Grampet infirmă că privatizarea companiei HZ Cargo din Croaţia ar fi picat: Este vorba despre o neînţelegere în declaraţii ale autorităţilor croate

GFR-Grampet infirmă că privatizarea companiei HZ Cargo din Croaţia ar fi picat: Este vorba despre o neînţelegere în declaraţii ale autorităţilor croate

Grampet, compania deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu ar fi depus garanţiile financiare necesare în procesul de privatizare a HZ Cargo, potrivit presei croate FOTO Mediafax

GFR-Grampet, patronată de omul de afaceri român Gruia Stoica, infirmă informaţiile potrivit cărora privatizarea transportatorului de marfă din Croaţia - HZ Cargo - ar fi picat, fapt relatat în presa de la Zagreb, şi susţine că este vorba de o neînţelegere în declaraţiile autorităţilor croate, discuţiile privind compania de stat fiind în desfăşurare.

Ştiri pe aceeaşi temă

UPDATE GFR: Privatizarea din Croaţia nu s-a încheiat, nici măcar nu a ajuns la faza depunerii garanţiilor 
 
Reprezentanţii Grampet susţine că este vorba despre o neînţelegere în declaraţii ale autorităţilor croate, care a fost prezentată ca atare de către mass-media croate. 
 
"Articole mass-media româneşti sunt bazate pe relatări ale publicaţiilor croate care atribuie ministrului croat de finanţe o declaraţie făcută, luni dimineaţă, la postul naţional de radio, potrivit căreia s-ar fi decis oprirea discuţiilor cu GRAMPET şi identificarea, în cadrul Guvernului, a altor soluţii pentru HZ Cargo.În cursul aceleiaşi zile, Ministrul Transporturilor Hajdas Doncic, autoritatea mandatată să efectueaze privatizarea HZ Cargo a infirmat declaraţiile atribuite ministrului de finanţe“, se arată în precizarea Grampet.  
 
"În realitate, privatizarea HZ Cargo este în plină desfăşurare, iar Grampet Group, împreună cu autorităţile guvernamentale croate, reprezentate de Ministerul Transporturilor, continuă negocierile pentru privatizarea a 75% din HZ Cargo, operatorul feroviar de transporturi de marfă, aflat în prezent în proprietatea statului croat“, se arată într-un comunicat al grupului Grampet. 
 
Reprezentanţii companiei precizează că, în conformitate cu calendarul negocierilor agreat între părţi şi confirmat la începutul săptămânii, cel mai târziu la începutul saptămânii viitoare va avea loc la Zagreb o nouă întâlnire cu ministrul Hajdas Doncic, în care vor fi discutate "detalii tehnice de depăşire a oricăror probleme care ar putea să apară în cadrul acestui proces comercial".
 
"Grampet Group doreşte să amintească faptul că licitaţia din Croaţia fost câştigată datorită ofertei superioare celor depuse de ceilalţi concurenţi (Rail Cargo Austria şi AWT Cehia), însă procedura de preluare a HZ Cargo se va finaliza doar în măsura în care situaţia economică şi financiară a operatorului croat se va dovedi a fi conformă cu planurile de dezvoltare strategic a companiei noastre“, se mai arată în comunicatul companiei.  
 
Şi Ministerul Transporturilor de la Zagreb a transmis un comunicat cu lămuriri asupra informaţiilor apărute în presa locală cu privire la procesul de privatizare a HZ Cargo. 

Privatizarea transportatorului feroviar de marfă din Croaţia, HZ Cargo, către Grampet Group, ar fi picat, potrivit publicaţiilor de specialitate, citate de HotNews.ro. Potrivit sursei citate, anularea privatizării vine după ce compania lui Gruia Stoica nu a mai depus garanţiile financiare necesare, în urma unor neînţelegeriprivind datoriile companiei croate, litigiile şi planul de concediere a 1.500 de angajaţi. 

Grampet Group a fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru operatorul de stat de transport feroviar de marfă din Croaţia, compania HZ Cargo, în iulie 2013. La acea data, guvernul de la Zagreb estima că vanzarea a 75% din compania HZ Cargo către Grampet urma să fie gata într-o lună, potrivit HotNews.ro. 

Publicaţia locală Vecernji.hr, citată de HotNews.ro, scrie că ministrul croat de Finanţe, Slavko Linic, susţine că procedura de licitaţie a picat şi că executivul de la Zagreb va căuta măsuri alternative pentru operatorul feroviar. 
 
Potrivit condiţiilor licitaţiei de privatizare, noul proprietar al HZ Cargo urma să să preia toate obligaţiile companiile, inclusiv garanţiile - care s-ar ridica la 105 milioane de euro -, să plătească statului croat un preţ de 30 de milioane de euro, să investească imediat 20 de milioane de euro în modernizarea materialului rulant al companiei şi circa 10 milioane de euro pentru celalalte bunuri şi alte costuri. 
 

Citiţi mai multe pe HotNews.ro


Mai puteţi citi: 

Privatizarea CFR Marfă, o telenovelă în reluare. Unde s-a greşit în vânzarea operatorului feroviar de stat. Şase luni. Atât a durat telenovela privatizării CFR Marfă, transportatorul feroviar de marfă cu capital de stat. După lungi negocieri şi tergiversări, licitaţia câştigată de Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, a eşuat. Autorităţile promit că vorrelua procesul de vânzare a CFR Marfă, însă de data aceasta cu 

Privatizarea CFR Marfă a eşuat. După trei ore de negocieri, GFR şi comisia de privatizare nu au ajuns la niciun acord Procesul de privatizare a CFR Marfă a eşuat după ce reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR) şi membrii comisiei de privatizare din Ministerul Transporturilor nu au ajuns la niciun acord privind transferul de acţiuni în proprietate privată. 

EDITORIAL: Semnificaţia eşecului privatizării CFR Marfă Nu că mi-aş fi făcut cine ştie ce iluzii. Constat doar, pentru a "n" oară, că aproape tot ce atinge statul se usucă.   În ciuda contextului internaţional dificil, de-ar fi să menţionăm doar criza financiară din America, guvernele României merg inconştient spre prăpastie.

Băsescu, despre privatizarea CFR Marfă: Prim-ministrul nu ar trebui să se teamă dacă a respectat legea Administraţia prezidenţială a reacţionat după afirmaţia premierului Victor Ponta, potrivit căreia funcţionarii statului s-ar teme deoarece preşedintele României ar fi dat ordin să fie anchetaţi de către DNA. Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al lui Traian Băsescu, notează că niciun funcţionar al statului nu ar trebui să se teamă de justiţie dacă a respectat legea.

EXCLUSIV Privatizarea CFR Marfă: ce condiţii contractuale şi-au asumat, dar nu au îndeplinit instituţiile statului Lipsa unei poziţii clare de la Consiliul Concurenţei, întârzierea conversiei în acţiuni deţinute de stat asupra CFR Marfă şi lipsa avizului pe care Ministerul Transporturilor trebuia să-l obţină de la finanţatorii societăţii pentru schimbarea structurii acţionariatului sunt principalele piedici în calea privatizării transportatorului feroviar. Piedici puse de stat, nu de investitorul desemnat câştigător al licitaţiei de privatizare.
 
EXCLUSIV Negocieri dure pe CFR Marfă: comisia de privatizare vrea ca Gruia Stoica să plătească fără ca ministerul să-şi fi îndeplinit obligaţiile din contract În urma discuţiilor purtate timp de câteva ore astăzi, la Ministerul Transporturilor, au rezultat mai multe variante de lucru care converg către ideea ca ministerul să primească banii fără a-şi îndeplini obligaţiile.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările