Prima sesiune a programului de internaţionalizare. Afacerile româneşti pot lua până la 25.000 de lei pentru a participa la târguri internaţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Targ carte

Ministerul pentru Mediul de Afaceri a lansat luni prima sesiune a programului de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români, cu finanţare de la bugetul de stat, afacerile româneşti putând primi până la 25.000 de lei pentru participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, dar şi la misiuni economice.

Programul urmăreşte stimularea mediului de afaceri prin crearea unor noi instrumente de promovare individuală a operatorilor români care să faciliteze accesul acestora pe pieţele externe şi dezvoltarea de parteneriate în vederea internaţionalizării.

Prin Program, se finanţează participări ale operatorilor economici români la târguri şi expoziţii cu caracter internaţional, organizate în afara ţării, cu stand de prezentare a produselor/serviciilor, precum şi participarea la misiuni economice.

Finanţarea se acordă operatorilor economici în sume fixe, de tip sprijin forfetar, astfel: 25.000 lei pentru participarea la târguri şi expoziţii internaţionale şi 10.000 lei pentru participarea la misiuni economice internaţionale.

Bugetul alocat prezentei sesiuni de depuneri a cererilor de înscriere este de 7,8 milioane de lei. Bugetul total estimat pentru perioada 2017-2020 al schemei de minimis este de 71 de milioane de lei, iar numărul estimat de firme beneficiare este de 5.000. Finanţarea este asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Termenul limită pentru depunerea cererilor este 24 septembrie 2018, ora 10:00.

Detalii pentru participarea la această sesiune, precum şi calendarul sesiunii pot fi găsite AICI.

Sectoarele economice sprijinite în cadrul prezentei Scheme sunt:

• tehnologia informaţiei;                                                                              

• sectorul alimentar;

• fabricarea mobilei;

• industria textilă;

• cercetare, inovare ştiinţifică şi medicală.

Potrivit Grilei de evaluare a cererilor, vor obţine punctaj suplimentar firmele care au ales ca pieţe-ţintă zone non-UE, cu prioritate Africa sau Asia, care deţin brand propriu şi au un site într-o limbă de circulaţie internaţională.

„Îi încurajez pe antreprenori să aplice şi să se lanseze pe pieţele internaţionale. Birocraţia va fi la un nivel minim posibil, interacţiunea va fi cu precădere în spaţiul virtual. Va fi un program simplu, transparent şi uşor de decontat”, a declarat Ştefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite