Preluarea Betty Ice de către Unilever ridică semne de întrebare. Grupul anglo-olandez vrea să renunţe la câteva mii de vitrine frigorifice

Preluarea Betty Ice de către Unilever ridică semne de întrebare. Grupul anglo-olandez vrea să renunţe la câteva mii de vitrine frigorifice

Consiliul Concurenţei susţine că preluarea de către Unilever a celui mai mare producător de îngheţată din România, Betty Ice, cauzează anumite îngrijorări concurenţiale, chiar dacă grupul anglo-olandez s-a oferit să renunţe la câteva mii de vitrine frigorifice şi a fost de acord cu scăderea cotei de piaţă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Unilever a achiziţionat în ianuarie Betty Ice, iar în aprilie Consiliul Concurenţei a anunţat că analizează tranzacţia. Acum, instituţia transmite că, în urma analizei efectuate, au rezultat anumite îngrijorări concurenţiale legate de compatibilitatea operaţiunii economică notificate cu un mediu concurenţial normal, pe piaţa naţională a producţiei şi comercializării îngheţatei impuls (îngheţată de consum rapid: la cornet, pe băţ, vafă) pe segmentul comerţului tradiţional.

Consiliul Concurenţei a supus dezbaterii publice angajamentele propuse de Unilever South Central Europe SA pentru a elimina îngrijorările de natură concurenţială în contextul preluării companiei Betty Ice.

Astfel, pentru a înlătura aceste îngrijorări, Unilever propune să retragă un număr de vitrine frigorifice amplasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional.

„Unilever îşi menţine punctul de vedere că tranzacţia nu are potenţialul de a crea şi cu atât mai puţin de a consolida o poziţie dominantă pe piaţa de îngheţată sau pe vreo parte a acesteia. Pentru a întări şi mai mult acest punct de vedere şi, totodată, pentru a înlătura orice potenţiale îngrijorări cu privire la acest aspect, Unilever propune să retragă un număr de [între 3000 şi 5500] de vitrine frigorifice amplasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional”, se arată în rezumatul angajamentelor propuse. Măsura propusă urmează să fie menţinută pentru sezoanele de îngheţată 2019 şi 2020.

Unilever estimează că retragerea numarului de vitrine frigorifice asumat faţă de Consiliul Concurenţei va avea drept rezultat o reducere a cotei de piaţă combinate a Unilever si Betty Ice, pe segmentul îngheţatei impuls comercializată prin canalul tradiţional cu [între 3 şi 8]%, reducând această cotă valorică de piaţă în jurul pragul de 40% aşa cum este aceasta calculată de către Consiliul Concurenţei şi raportată la nivelul anului 2017. Potrivit companiei, se oferă astfel concurenţilor posibilitatea de a accesa locaţiile respective.

Grupul Unilever îşi desfăşoară activitatea în industria bunurilor de consum, furnizând bunuri din toate segmentele de produse alimentare, produse pentru casă şi produse de îngrijire personală.

Activitatea principală desfăşurată de Betty Ice constă în producţia şi distribuţia de îngheţată industrială şi distribuţia produselor alimentare congelate (fructe, legume, carne, peşte şi foietaj congelat).

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: