Povestea românilor care pariază de 20 de ani pe industria de textile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Au început cu 40 de oameni, iar în prezent conduc două fabrici de textile şi tricotaje, o echipă de 800 de angajaţi şi deţin propriul brand de îmbrăcăminte. Este povestea soţilor Chiriac, cuplul cu o experienţă de aproape 20 de ani în industria textilă şi cu afaceri de peste 11 milioane de euro. Aflaţi cum au luat naştere fabricile Caremil şi Smirodava şi brandul de îmbrăcăminte Sense.

In 1997, dupa o perioada in care lucrasera pentru o companie straina care producea in lohn, Cristina si Sorin Chiriac se folosesc de experienta acumulata in domeniul confectiilor si deschid o fabrica in Roman, judetul Neamt. Fabrica e mult spus, pentru ca aceasta era mai mult o sectie, unde lucrau 40 de operatori, care produceau articole ce luau calea exportului catre Italia si Anglia.

“A fost un inceput deloc usor: Cristina avea responsabilitati de maistru, control tehnic de calitate, si, daca era cazul, efectua operatii in masinile de cusut sau pregatea loturile pentru livari, iar eu ma ocupam de documente, dar de multe ori trebuia sa reglez sau sa repar si masinile de cusut. Au fost ani dificili, dar foarte importanti pentru evolutia ulterioara a brandului Sense, deoarece atunci s-au pus bazele unui sistem de productie calitativ si competitiv”, povesteste Sorin Chiriac.

Sectia de confectii din Roman, Caremil, se dezvolta si ajunge o adevarata fabrica de confectii, cu pana la 400 de angajati, cat detine in prezent. Iar daca initial lucra in sistem lohn pentru mai multe branduri internationale si se trimitea la export intreaga productie, la inceputul anilor 2000, antreprenorii se reorienteaza: “Observand o crestere a cererii pe piata interna, am decis ca este momentul sa lansam brandul propriu, prin intermediul caruia sa oferim consumatoarelor din Romania vestimentatie de calitate, cu design contemporan si preturi accesibile. Fiind un proiect <<de suflet>>, la care aspiram de multa vreme, am cautat un nume care sa semnifice emotii, <<feeling>>, dar si ratiune, si ne-am oprit la Sense”, spune Chiriac.

Sense a fost lansat la inceputul anilor 2000 ca brand al fabricii Caremil, iar articolele sale vestimentare s-au vandut initial in reteaua Metro, apoi in Selgros, pentru ca in 2007 sa-si deschida primele magazine. Investitia initiala in brandul romanesc a fost una nesemnificativa, dat fiind faptul ca antreprenorii detineau echipamentul, resursele si forta de lucru necesare, insa odata cu deschiderea primelor 15 magazine Sense, in 2007-2008, sotii Chiriac au investit un milion de euro.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite