Povestea antreprenorului care şi-a propus să se lupte cu „Amazonul” de România
0Uneori, diversificarea este soluţia pentru creştere. Iar pentru Mihai Pătraşcu, fondatorul evoMAG, diversificare înseamnă crearea unui „altfel de marketplace“ într-o piaţă care se apropie de 2,5 miliarde de euro.
„Marketplace-ul este noul online“, crede Mihai Pătraşcu (34 de ani, foto), antreprenorul care a pus bazele retailerului electroIT evoMAG în urmă cu mai bine de 12 ani. Cu afaceri estimate la circa 20 de milioane de euro în 2017, evoMAG se pregăteşte să îşi diversifice serviciile cu un marketplace care să ofere nu doar produse complementare celor cu care s-a poziţionat deja în piaţă, ci şi partea de servicii.
„În continuare, în România, contactul pe telefon este extrem de important şi atunci cel care te sună se aşteaptă să ai toate informaţiile şi despre produsul respectiv“, spune antreprenorul, explicând că portofoliul actual al portalului însumează aproape 65.000 de produse, ceea ce face ca probabilitatea de a le cunoaşte în detaliu pe fiecare să fie foarte mică. În „noul online“, Pătraşcu nu le oferă partenerilor doar un simplu canal de distribuţie, ci le şi solicită implicare în ceea ce priveşte partea de servicii. De aceea, a şi amânat pentru începutul acestui an lansarea marketplace-ului evoMAG.
Găsirea partenerilor potriviţi pare puţin mai anevoioasă, dar în momentul de faţă are deja trei companii alături de care va demara proiectul şi care vor avea exclusivitate pe categoriile lor. Deocamdată, le păstrează numele confidenţiale, dar spune că două dintre domeniile de activitate ale acestora sunt auto şi home&deco. Pe de altă parte, există o listă deschisă de aşteptare cu mai mulţi posibili parteneri, însă evoMAG este în căutare de companii foarte bine poziţionate pe segmentul lor de piaţă, care nu doar că au afaceri şi o reputaţie solide, ci şi stocuri sau o capacitate de a livra într-un anumit termen.