Poşta Română atacă Fan Courier. Compania de stat vrea să devină liderul pieţei de servicii poştale şi curierat din ţară

Poşta Română atacă Fan Courier. Compania de stat vrea să devină liderul pieţei de servicii poştale şi curierat din ţară

Statul a vrut să privatizeze Poşta Română în ultimii ani, dar operaţiunea a eşuat, astfel că a numit manageri privaţi la conducerea acesteia, cu misiunea de a viabiliza compania

Poşta Română, controlată de Ministerul Comunicaţiilor, are capacitatea de a deveni cea mai mare companie de servicii poştale şi curierat din România, pentru că are reţeaua necesară şi poate ajunge acolo unde nici o firmă privată nu are acces, a declarat declarat vineri Alexandru Petrescu, directorul companiei.

„Apartenenţa noastră la PostEurop aduce plus valoare reală, palpabilă, translatată în strategiile de dezvoltare a companiei, în armonizarea cadrului legislativ şi de reglementare, în adoptarea celor mai bune practici în domeniu şi conectarea la fluxuri poştale internaţionale“, a declarat Petrescu.
 
Compania are o situaţie financiară dificilă, cu datorii totale de 645,6 milioane lei la finalul lui 2015, potrivit raportului trimis la Ministerul Finanţelor.
 
Poşta Română a luat un împrumut de 60 milioane lei pentru trei ani de la banca de stat Eximbank pentru finanţarea capitalului de lucru, în contextul în care se află într-o situaţie financiară dificilă, după ce a înregistrat pierderi de 33 milioane lei anul trecut, pe fondul scăderii afacerilor cu peste 4%.
 
În primul semestru din acest an, Poşta a înregistrat un profit net de 15,8 milioane de lei, în creştere cu 2,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2015.
 
Piaţa de curierat din România este evaluată la 350 milioane euro, iar lider este Fan Courier. În sector mai activează şi alte companii, precum Urgent Cargus, DHL, DPD România sau TNT.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările