Piloţii Tarom ameninţă din nou cu proteste. Ministerul Transporturilor: „La Tarom e pace“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sindicatul personalului navigant din Tarom a notificat cu posibile „acţiuni sindicale“ în cazul în care mai multe revendicări nu vor fi soluţionate, conducerea companiei precizând că negocierile sunt în derulare, iar reprezentanţii Ministerul Transporturilor spun că nu se aşteaptă la greve.

„La Tarom e pace. Chiar dacă nu şi-o doresc unii, totuşi e pace. Părerea mea este că Tarom trebuie să-şi continue activitatea, şi piloţii, şi însoţitorii, şi ceilalţi, trebuie să muncească pentru ca Tarom să rămână una dintre cele mai importante companii din Europa. Ţin foarte mult la Tarom şi îmi doresc ca Tarom să existe“, a declarat Dragos Titea, secretar de stat la Transporturi, în cadrul unei conferinţe, potrivit Mediafax.

Oficialul a adăugat că în acest moment nu este grevă la Tarom şi nu crede că acest lucru se va întâmpla.

„Am discutat săptămâni la rând împreună cu ei (cu membrii sindicatului, n.r.) şi cred că deschiderea din partea noastră, a ministerului, a fost cea mai mare“, a adăugat oficialul.

Conducerea Tarom a anunţat, tot joi, că poartă negocieri cu reprezentanţii sindicatelor pentru elaborarea unor acorduri care vor ţine cont atât de cererile sindicale, cât şi de prevederile legale şi bugetul companiei, şi arată că va relua discuţiile pentru un nou contract colectiv de muncă.

„TAROM precizează că în acest moment compania, împreună cu reprezentanţii sindicatelor, poartă negocieri şi lucrează împreună pentru elaborarea unor acorduri pentru favorizarea ambelor părţi (...) Concomitent cu semnarea acestor acorduri, conducerea companiei va întreprinde toate demersurile legale pentru reluarea procesului de negociere a unui nou contract colectiv de muncă“, se arată într-un comunicat al companiei.

Prezentă la eveniment, Silvia Columb, directorul comercial al Tarom, a afirmat că în prezent sunt în derulare discuţii cu sindicatele, iar unele revedincări ale angajaţilor nu au putut fi soluţionate de conducerea companiei, având în vedere situaţia financiară a Tarom.

„Nu am cedat încă speranţei că negocierile vor ajunge la un bun sfârşit şi că în final toată lumea va înţelege că atât timp cât compania are încă pierderi, nu putem să facem majorări salariale, nu putem să acordăm toate drepturile pe care personalul navigant le cere. Negociem, discutăm, cel puţin în acest moment nu se pune problema unei greve, chiar dacă a fost o atenţionare a sindicatului personalului navigant, a fost o notificare. Atât timp cât există negocieri, speranţa rămâne că nu vom ajunge la un conflict. Pentru situaţia din România, un conflict poate să se declanşeze numai cu un anume timp înainte. În situaţia în care vom şti, va fi conflict, vă vom anunţa dinainte, cursele vor fi protejate aşa cum se va putea, dar nici într-un caz nu este vorba de săptămâna asta, de luni, de marţi“, a spus Silvia Columb, director comercial al Tarom.

Mai multe curse Tarom au fost anulate sau întârziate la mijlocul lunii septembrie din cauza unor acţiuni spontane din partea unor piloţi şi ai unor însoţitori de zbor.

Surse din rândul piloţilor au declarat atunci pentru MEDIAFAX că protestul a fost declanşat din cauza nemulţumirilor privind salariile şi noul contract colectiv de muncă - înregistrat fără să se ţină cont de revendicările lor -, dar şi pe fondul unora privind managementul companiei.

Potrivit surselor, conducerea companiei Tarom s-ar fi folosit de sindicatul majoritar şi de alte două sindicate mai mici pentru a putea înregistra la ITM noul contract colectiv de muncă, fără a lua în calcul cerinţele piloţilor.

Ministrul Transporturilor Ioan Rus a declarat la 23 septembrie că discuţiile dintre reprezentanţii instituţiei şi sindicatele Tarom s-au încheiat cu perspectiva unei rezolvări favorabile a problemelor, precizând că anumite solicitări vor fi soluţionate în 2015.

România nu are un manual de zbor, se zboară după cutume vechi de mulţi ani

Radu Merica, preşedinte Aircraft Owner and Pilot Association of Romania, prezent la aceeaşi conferinţă de presă, a declarat că România nu are încă un manual de zbor şi toată lumea zboară după cutume vechi de mulţi ani, iar structura spaţiului aerian local este foarte complicată pentru că au fost multe improvizaţii în ultimii ani.

„Am identificat o listă de probleme în primul an de activitate a Aircraft Owner and Pilot Association of România. Nici astăzi după atâţia ani de la Revoluţie nu avem un manual de zbor, în care să fie prevăzute regulile zborului la vedere, toţi zboară după nişte cutume pe care i le-au supus piloţii mai vechi, că acolo e armată, că unii trag cu racheta, că trebuie să aibă grijă la Centrala de la Cernavodă. Nu avem hărţi pentru zborul la vedere, iar dacă unul intră într-un stâlp, spune îmi pare rău, dar nu am avut hartă“, a spus Merica, potrivit Mediafax.

El a menţionat că Romatsa are sarcina să realizeze acest manual.

O altă problemă identificată de Merica este structura spaţiului aerian, pe care o consideră foarte complicată, la fel şi existenţa unui număr prea mare de zone speciale, în care zborul este limitat.

În România regulile de zbor la vedere au fost stabilite de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), însă ROMATSA a preluat în acest an această sarcină.

„ROMATSA a preluat în acest an de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română această sarcină, la fel ca şi personalul care se ocupă de aceasta. Am integrat-o în structurile noastre, se lucreaza serios la rezolvarea problemei, este un plan de măsuri care are responsabilităţi şi termene. Se lucrează cu direcţia topografă militară pentru aducerea hărţilor la nivelul cerinţelor pentru ca zborurile să se desfăşoare în siguranţă“, a declarat directorului general adjunct al ROMATSA, Fănică Cârnu.

Mai puteţi citi:

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite