Pandemia a întors Dacia cu 8 ani în urmă. Producţia de automobile a scăzut considerabil, iar numărul angajaţilor a fost redus

Pandemia a întors Dacia cu 8 ani în urmă. Producţia de automobile a scăzut considerabil, iar numărul angajaţilor a fost redus

FOTO Shutterstock

Cifra de afaceri a Automobile Dacia a scăzut, în 2020, cu 27% faţă de anul precedent, la 3,783 miliarde de euro, din cauza opririlor de producţie pe fondul pandemiei, ajungând astfel la un nivel între valorile dintre anii 2012 şi 2013, transmite ZF.

Ştiri pe aceeaşi temă

De asemenea, profitul net a scăzut cu 56% în 2020 la 62 mil. euro din cauza măsurilor impuse de pandemie, iar numărul angajaţilor s-a redus cu 7,2% la 13.685 de salariaţi, revenind după patru ani sub pragul de 14.000 de angajaţi.
 
Potrivit ZF, la Mioveni au fost produse, în 2020, 260.000 de autoturisme, în scădere cu 26% faţă de anul anterior, pauza de producţie din cauza lockdownului din primăvară punându-şi amprenta puternic asupra rezultatelor Dacia. 
 
Cel mai lovit model a fost Logan MCV, cu un declin de 50%, în condiţiile în care acesta a şi fost scos din producţie în octombrie, odată cu trecerea la cea de-a treia generaţie a modelelor Logan şi Sandero. Ponderea Duster a scăzut de la 75 la 70% în 2020, cu 183.300 de unităţi, volum cu 30% mai mic decât cel din 2019.
 
Cifra de afaceri a industriei auto locale a scăzut cu 15% în 2020, de la peste 30 de miliarde de euro în 2019 la circa 25 mld. euro anul acesta, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Scăderea vine în condiţiile în care în primăvară atât uzina Dacia, cât şi cea a Ford au oprit producţia timp de circa şapte săptămâni, iar aceasta a fost ulterior reluată în trepte.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările