O companie românească vrea să transforme cât mai multe locomotive diesel vechi în unele hibrid. Ce a cerut Parlamentului European

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Clubferoviar.ro
Foto: Clubferoviar.ro

Compania românească este de părere că în acest fel industria feroviară ar fi susţinută pentru a promova, la scară largă, aplicaţii feroviare inovatoare, în scopul creării de avantaje competitive transportului feroviar.

România Euroest a solicitat Biroului de Informare al Parlamentului European în România, Comisarului European pentru Politică Regională, Corina Creţu şi Parlamentului European sprijin pentru includerea în cadrul proiectelor şi programelor de susţinere a reducerilor de emisii de CO2, a unor programe cu cofinanţare europeană pentru modernizarea şi transformarea locomotivelor diesel vechi, poluante şi cu durată de viaţă depăşită, în locomotive “verzi”, adică locomotive electrice pe acumulatori şi locomotive hibrid plug – in, scrie clubferoviar.ro

  

De altfel, în februarie 2018, România Euroest a finalizat şi pus în funcţie prima locomotivă Hybrid din România (LHy — M), locomotivă care se află astăzi la finalul procesului de urmărire în exploatare şi certificare produs conform NNTR — România. 

  

 În 2014, acelaşi reparator de material rulant a preluat şi a modernizat din parcul ArcelorMittal Galaţi nouă locomotive tip LDH 1250 CP cu transformare în doi roboţi de manevră telecomandaţi (RM) şi şapte locomotive electrice pe acumulatori (LEA – plug – in). 

  

 Anterior solicitărilor formulate către instituţiile europene, România Euroest a solicitat acelaşi sprijin şi autorităţilor române de specialitate. 

  

 „Prin folosirea locomotivelor electrice pe acumulatori cantitatea de emisii poluante, eliberate în atmosferă s-ar reduce cu 220 tone”, este de părere România Euroest. Calculul a fost realizat în contextul Proiectului de Cercetare Cleaner — D „CLEAN EUROPEAN RAIL – DIESEL”, ale cărui concluzii arată că: „din punct de vedere economic şi tehnic, pentru operatorii de transport feroviar, înlocuirea sau modificarea locomotivelor diesel, reprezintă şi astăzi o provocare. 

  

 România Euroest a fundamentat o comparaţie privind reducerea emisiilor de C02, între un transport tip RO – LA, cu o frecvenţă de 1 transport / 2 zile şi la maxim de încărcare versus exploatarea a opt locomotive electrice pe acumulatori, modernizate deja de către companie şi aflate în operare începând cu anul 2015 pe platformă Combinatului gălăţean ArcelorMittal Galaţi. 

  

 Potrivit comparaţiei efectuate, a rezultat o reducere a emisiilor de C02 de 1.741 tone C02 / an în cazul RO – LA faţă de o reducere de emisii de 1.758 tone C02 / an în cazul utilizării LEA. 

  

 “Se observă deci reduceri similare, însă, pentru transportul tip RO – LA există finanţări derulate prin Administraţia Fondului pentru Mediu, în timp ce pentru locomotivele electrice pe acumulatori nu există nicio finanţare de la bugetul de stat” punctează România Euroest. 

  

 Compania cu sediul în Constanţa a solicitat modificarea sau completarea ghidului POR- 2018, la capitolul „Reducerea de echivalent C02 din transport”, prin includerea transportului feroviar ca activitate eligibilă şi finanţabilă. 

  

 Astfel, se solicită modernizarea locomotivelor Diesel vechi de peste 40 ani şi excesiv de poluante prin transformarea acestora în LOCOMOTIVE ELECETRICE PE ACUMULATORI plug – in şi LOCOMOTIVE HIBRID plug – in, care ar qenera, pe lângă nenumărate avantaje tehnice şi economice, şi reducerea emisiilor de C02 cu minim 2.400 tone pe un eşantion de 110 locomotive Diesel poluante folosite pe platformele industriale ale României (două combinate siderurgice la Galaţi şi Hunedoara, fabrici de Ciment – Heidelberg, Holcim şi CRH, combinate chimice şi petrochimice – AZOMURES, CHIMCOMPLEX, OLTCHIM, rafinării – PETROMIDIA, PETROBRAZ/, VEGA, OIL TERMINAL, ALRO SLATINA, CE OLTENIA, porturi) precum şi reducerea zgomotului cu până la 65%. 

  

 Deocamdată capitolul pentru reducerea emisiilor de CO2 face referire doar la transportul rutier, nu şi la cel feroviar. 

  

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite