Numărul petiţiilor primite de ASF de la clienţii firmelor de asigurare a scăzut cu 20% anul trecut. Care sunt cei mai reclamaţi asiguratori

Numărul petiţiilor primite de ASF de la clienţii firmelor de asigurare a scăzut cu 20% anul trecut. Care sunt cei mai reclamaţi asiguratori

Aproape 84% din petenţi au reclamat neplata sau plata parţială a despăgubirilor

Numărul petiţiilor primite de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) de la clienţii companiilor de asigurări a scăzut cu 20% anul trecut, la 15.890, în condiţiile în care asigurările generează aproximatov 90% din solicitările depuse la Autoritate de către consumatorii de produse financiare nebancare.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Întărirea activităţii de supraveghere şi reglementare s-a reflectat în reducerea cu 27% a numărului de sesizări cu petent unic, analizate şi soluţionate la nivelul Autorităţii, până la 9.284. Restul petiţiilor au vizat reclamaţii dublate (2.097), aspecte care nu intră în competenţa ASF (1.491), solicitări de informaţii (874) sau reveniri la petiţii deja analizate (364)“, se arată într-un comunicat remis luni de ASF.
 
Reclamaţiile privind asigurările auto RCA şi Carte Verde, care au avut o pondere de aproape 72,6% din totalul petiţiilor unice referitoare la asigurări, au scăzut cu 25% faţă de 2014. De asemenea, numărul reclamaţiilor legate de asigurări CASCO s-a diminuat cu aproape 37%, în timp ce segmentul asigurărilor de incendii şi alte daune la proprietăţi a consemnat o scădere a reclamaţiilor cu 20,5%.
 
La asigurări de viaţă, numărul petiţiilor a scăzut cu 10,3%.
 
Aproape 84% din petenţi au reclamat neplata sau plata parţială a despăgubirilor/valorilor de răscumpărare solicitate de asiguraţi. În 2014 acestea erau problemele reclamate de 95% din petenţi. Alte sesizări au vizat recalcularea valorii despăgubirilor, nerespectarea condiţiilor contractuale sau a normelor RCA. De asemenea, în demersurile de soluţionare a petiţiilor, ASF a constatat deficienţe precum încărcarea eronată în baza de date CEDAM a plăţilor dosarelor de daună RCA, nepreluarea clasei de bonus-malus de la vechiul vehicul pentru un autovehicul nou, practici incorecte privind vânzarea on-line a poliţelor RCA.
Reclamaţiile împotriva brokerilor reprezintă 1%.
 
Mai mult de jumătate din petiţiile unice primite de ASF au vizat trei societăţi de asigurare: City Insurance, cu o pondere de 20,7%, Euroins – 16,3% şi Astra – 14,4%, aceasta din urmă ieşind de pe piaţă după ce la 27 august 2015 a rămas fără autorizaţie de funcţionare. De asemenea, în octombrie 2015 societatea Euroins a intrat în procedură de redresare financiară pe bază de plan.
 
În 2014,Euroins şi Astra concentrau aproape 60% din petiţiile trimise de asiguraţi, iar în 2015 ponderea celor două societăţi s-a redus la 30,7%.
 
Dintre cei nouă asigurători care continuă să activeze pe piaţa RCA, patru au înregistrat anul trecut creşteri ale numărului de petiţii care au ajuns la ASF, în comparaţie cu 2014: City Insurance (+125%), Carpatica Asig (+56,2%), Asirom (+30,9%) şi Generali (+32%). Societatea Carpatica Asig s-a aflat în 2015 în procedură de redresare financiară, însă în absenţa unor progrese în remedierea situaţiei, ASF a decis pe 25 ianuarie 2016 aplicarea măsurilor de rezoluţie, pentru salvgardarea stabilităţii pieţei asigurărilor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările