Nu e panică, man! Franciza de fast food e o afacere pentru toate buzunarele

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Brandurile americane deţin cel mai mare număr de francize (aproape 20% din total) şi nu vorbim doar de piaţa fast food FOTO: Guliver/ Getty Images
Brandurile americane deţin cel mai mare număr de francize (aproape 20% din total) şi nu vorbim doar de piaţa fast food FOTO: Guliver/ Getty Images

Prin vânzarea operaţiunilor din România către un investitor rus, McDonald’s contribuie semnificativ la extinderea pieţei francizelor din piaţa de baruri, restaurante şi cafenele. Peste 50% din acest sector, care ajunge la vânzări anuale 1,5 miliarde de euro, trece în mâna francizorilor, scrie Adevărul Financiar.

Cu excepţia McDonalds, mai toţi marii jucători străini de pe piaţa fast food nu au intrat în România cu operaţiuni directe. Cele mai bune exemple sunt brandurile americane Pizza Hut şi KFC care şi-au început activitatea în România în 1994 şi 1996 ca francize aduse pe plan local de omul de afaceri Gabriel (Puiu) Popoviciu, cunoscut pentru proiectul Băneasa Investments şi Radu Dimofte.

Un rus cumpără reţeaua McDonald’s din România în timp ce Rusia lui Putin îi alungă pe americani din ţară

Cele trei francize americane au cea mai mare extindere pe plan local, dar în acelaşi timp sunt şi cele mai scumpe. Estimări din piaţă indică investitţia într-un restaurant KFC la aproximativ 700.000 de euro. Totodată McDonald’s, KFC şi Pizza Hut merg pe modelul acordării francizei către un investitor puternic care să poată să susţină dezvoltarea reţelei din resurse proprii. În cazul McDonalds preluarea afacerii este evaluată la 50 de milioane de euro.

Cât despre preluarea reţelei de cafenele Starbucks de către compania poloneză AmRest Holdings, petrecută tot la începutul anului, tranzacţia s-a ridicat la 16 milioane de euro.

Citiţi mai multe pe Adevărul Financiar

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite