Motivarea cu tichete-cadou: dacă patronii sunt darnici, angajaţii devin cu 10% mai harnici, arată un studiu Sodexo

Motivarea cu tichete-cadou: dacă patronii sunt darnici, angajaţii devin cu 10% mai harnici, arată un studiu Sodexo

Prima de Paşte se poate da şi în tichete-cadou, nu doar în bani

Beneficiile de motivare non-cash pe care companiile le oferă partenerilor, dealerilor, resellerilor, distribuitorilor, beneficiarilor, consumatorilor şi clienţilor pot creşte veniturile anuale ale companiilor cu 9,6%. De asemenea, veniturile medii generate de fiecare om de vânzări pot avansa cu 2,1%, arată un studiu al companiei de tiketing Sodexo.

Ştiri pe aceeaşi temă

Tichetele cadou pentru cheltuieli de marketing, reclamă, publicitate şi protocol, precum şi soluţiile online de încurajare a partenerilor de business în atingerea obiectivelor stabilite sunt folosite cu precădere în industria bunurilor de larg consum (FMCG şi SMCG), telecom, auto, servicii financiare.

„Companiile multinaţionale au început să implementeze programele de incentivare non-cash la nivel local, în diferite ţări, simultan“, arată autorii studiului.

Recompensele „memorabile“, cele mai eficiente

Monitorizarea unui eşantion de 300 de companii la nivel internaţional reflectă faptul că rezultatele anuale obţinute de companiile care au apelat la recompensarea non-financiară a partenerilor din vânzări, distribuitorilor sau resellerilor pentru atingerea targeturilor stabilite au fost mult mai bune comparativ cu cele raportate, în acelaşi interval, de către firmele care au recurs la motivarea financiară.

„Incentivarea non-financiară îşi dovedeşte eficienţa datorită în primul rând faptului că declanşează un răspuns psihologic din partea beneficiarilor: utilizând-o, companiile mută competiţia partenerilor bazată strict pe recompensele băneşti într-o zonă a cadourilor şi a recompenselor memorabile“, explică Jean Istasse, director general al Sodexo Soluţii pentru Motivare.

Ţintele de vânzări se ating mai repede

Conform cercetării „Sodexo White Paper: Non-Cash Incentive&Recognition“, recent realizată la nivel global, în cazul companiilor care au implementat programe de incentivare non-cash, veniturile anuale au crescut cu 9,6%, faţă de avansul de 3% înregistrat de către companiile care au pus accent pe recompensele financiare.

Veniturile medii generate de fiecare om de vânzări au crescut cu 2,1%, faţă de scăderea de 0,7% resimţită de acelaşi indicator în companiile care au recurs doar la motivarea în bani. Gradul de atingere a targetului a înregistrat un avans de 1,6% în companiile din prima categorie, în vreme ce în a doua categorie indicatorul a reflectat o scădere de 2,2%.

Firmele mici intră în horă

Pe măsură ce multinaţionalele au început să-şi lărgească programele de incentivare la nivel local şi companiile de mici dimensiuni, inclusiv cele locale, le-au urmat exemplul, Sodexo Soluţii pentru Motivare a impus pe piaţa românească două soluţii de incentivare – tichetele Smart Pass şi platforma IncentiWise, un sistem online de administrare a programelor de incentivare.

„Aceste instrumente folosite pentru motivarea pe termen mediu şi lung a partenerilor de afaceri şi a consumatorilor finali pun accentul pe personalizarea serviciilor şi pe monitorizarea continuă a impactului pe care îl au asupra dezvoltării businessului“, spune Jean Istasse.

Serviciile financiare şi industria auto, în top

Tichetele cadou pentru cheltuieli de marketing, reclamă, publicitate şi protocol, precum şi soluţiile online de recompensare a partenerilor de business în atingerea obiectivelor stabilite sunt folosite cu precădere în industria bunurilor de larg consum (FMCG şi SMCG),  telecom, auto şi servicii financiare.

De exemplu, în industria alimentară, obiectivele programelor de incentivare sunt fidelizarea clienţilor, creşterea numărului de consumatori, iar participanţii la astfel de programe pot fi şcolile, cantinele, hotelurile, spitalele şi hipermarketurile. În funcţie de produsele cumpărate, participanţii acumulează puncte ce pot fi utilizate pentru achiziţionarea obiectelor dorite.

„Unul dintre cei mai mari producătorii de băuturi carbogazoase din lume care a apelat la un sistem online de incentivare în magazinele mici a obţinut, în decurs de un trimestru, o creştere cu 5% a veniturilor şi o rată de succes de 30%. În industria auto, companiile care şi-au incentivat dealerii dezvoltând o interfaţă web profesionistă şi interactivă au obţinut o mai mare vizibilitate şi un follow-up mai intens în procesul de vânzare din partea lor“, mai arată autorii studiului.

Până în momentul de faţă, pe piaţa românească, serviciile financiare nebancare (IFN) şi industria auto au înregistrat cel mai ridicat ritm de implementare a soluţiilor de incentivare.
„În România, anticipăm un interes crescut pentru programele de motivare din partea industriei construcţiilor, dar şi din partea industriei bunurilor de larg consum, întrucât ne aşteptăm la diversificarea paletei companiilor din FMCG, un domeniu destul de dinamic în implementarea acestui tip de soluţii”, estimează oficiualul de la Sodexo.

Catalogul cadourilor se poate extinde

Folosind conceptul de marketing experienţial, una dintre etapele următoare în configurarea soluţiilor de motivare „va consta în colaborarea dintre operatorii de programe şi clienţi pentru ca în propriul catalog de recompense să fie incluse şi experienţe deosebite, pe lângă premiile în produse“, conchid oficialii companiei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: