Mircea Turdean, Farmec: „Am valorificat oportunitatea de a produce biocide în timpul pandemiei, ca un ajutor pentru piaţă, dar şi pentru companie“ VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mircea Turdean, Director General Farmec, a vorbit în cadrul emisiunii Adevărul Live despre strategia pe care compania a folosit-o pentru a asigura continuitatea producţiei în fabrică. Deşi a primit autorizaţiile cu întârziere, lansarea pe piaţă a produselor dezinfectante a dus la creşterea vânzărilor cu 10% faţă de targetului propus pentru începutul anului 2020.

Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, a început încă din luna aprilie producţia de biocide pentru uz personal şi medical. În urma testelor de laborator, compania a obţinut avizele necesare pentru biocide de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino”, avize care atestă acţiunea virucidă, bactericidă şi fungicidă a produselor. Urmând recomandarea Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, dezinfectanţii au ca substanţă activă alcoolul în proporţie de minim 70%.

„Am valorificat această oportunitate ca un ajutor pentru piaţă, dar şi pentru companie. La momentul în care a izbucnit criza în România, pe piaţa locală nu existau suficienţi dezinfectanţi. Noi ştiam că această criza va afecta toate companiile şi aveam cunoştinţe că aceste produse, de tip dezinfectanţi, se pot adapta pe capacităţile noastre de producţie“, a spus Mircea Turdean, Director General Farmec, în cadrul emisiunii Adevărul Live. Prin lansarea pe piaţă a produselor igienizante şi dezinfectante, compania a evitat întreruperea procesului de producţie în fabrică, deşi vânzările produselor cosmetice scăzuseră dramatic.

„Am încercat să dăm de muncă oamenilor, să plătim salariile integral, fără a cere bani statului. Mai ales că statul roman are suficiente probleme cu bugetul “, a mai spus directorul companiei Farmec.

Imagine indisponibilă

Întrebat dacă a fost dificil procesul de obţinere a autorizaţiilor, Mircea Turdean a recunoscut că s-a confruntat încă de la început cu birocraţia din România. „La momentul izbucnirii crizei, în România nu exista un institut care să testeze aceste produse din punct de vedere antivirucid. Testele trebuiau făcute în afară, durata efectuării acestora fiind de 3 luni. Ori acest lucru nu era convenabil nici pentru noi, nici pentru piaţă. Şi atunci am făcut nişte demersuri prin care statul să pună în funcţiune un institut care să facă teste şi producătorii să scoată cât mai repede dezinfectanţi pe piaţă“.

Imagine indisponibilă

Astfel, la sfârşitul lunii martie, în urma unei ordonanţe militare, a fost abilitat Institutul Cantacuzino să realizeze teste specifice şi să acorde avize provizorii. După aproximativ o săptămână de la primirea acestora, Farmec a dat startul procesului de aprovizionare a materiei prime, a procesului de producţie şi de livrare a produselor.

„La sfârşitul lunii aprilie am început să livrăm dezinfectanţi. Problema a fost că, în tot acest interval de timp, piaţa s-a umplut cu dezinfectanţi din import. Toată lumea s-a aprovizionat, în acea perioadă în care era instituită şi stare de urgenţă, s-a mers pe achiziţii directe, fără licitaţii, toţi făcându-şi stocuri uriaşe din import“, a mai spus directorul Farmec.

Chiar şi aşa, strategia de lansare pe piaţă a dezinfectanţilor a reuşi să compeneseze procentele pierdute în sectorul cosmeticelor , compania înregistrând vânzări mai mari cu 10% faţă de targetul propus pentru începutul anului 2020,

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite