Ministerul Transporturilor: Companii din Orientul Mijlociu şi Asia sunt intresate de privatizarea TAROM

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companii importante din Orientul Mijlociu şi din Asia sunt interesate de privatizarea TAROM, a declarat Septimiu Buzaşu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, la discuţiile cu reprezentanţii misiunii FMI, potrivit Agerpres.

„Privatizarea CFR Marfa şi a TAROM se va face, la fel şi managementul privat. Termenele au fost amânate pentru că dorim să facem privatizarea nu oricum, ci la cel mai bun preţ. De exemplu, pentru privatizarea TAROM suntem într-o perioadă de vacanţă, e şi Ramadanul, avem solicitari şi din Asia, din ţări arabe, aşa că am fost sfătuiţi de consultant să amânăm o lună de zile ieşirea pe piaţă, iar FMI a fost de acord", a explicat oficialul MTI.

Privatizarea TAROM urma să se finalizeze în iunie, iar în mai compania ar fi trebuit listată la bursă. Calendarul a fost prelungit până în noiembrie.

Ministerul este decis sa privatizeze CFR Marfa în acest an, dar şi să extindă calendarul de listări pe bursă, de la trei la zece companii din subordinea MTI.

„CFR Marfă se va privatiza chiar dacă suma nu va fi prea mare. Asta pentru că privatizarea CFR este un subiect de caţiva ani. Dacă tot amânăm, preţul scade. Acum trei ani, probabil că privatizarea CFR Marfă ne aducea mai mulţi bani“, adăugat Buzaşu.

„În septembrie o să avem în loc de două - trei companii, cât a fost lista iniţială de listare, zece din marile companii din transporturi pe bursă. Dorim ca aceste companii sa funcţioneze pe piaţă ca actori independenti, fără misiunea politicului“, a declarat el.

Procesul de privatizare a CFR Marfă trebuia finalizat în octombrie 2012, după ce compania negocia o schemă de anulare a arieratelor şi casa 3.000 de vagoane. Publicarea anunţului de vânzarea de acţiuni trebuia realizată până la mijlocul lunii iunie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite