Mega Image vs Profi – bătălia pentru supremaţie trece prin stomacul clienţilor şi se duce cu arome româneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mega Image şi Profi, retailerii cu cele mai extinse reţele din comerţul modern, au anunţat o luptă strânsă şi anul acesta în disputarea titlului de campion al expansiunii pe piaţă, scrie Adevărul Financiar. Iar pentru a-şi atinge ţinta, ambele companii mizează pe o armă sigură: produsele româneşti.

Reducerea TVA de la 24 la 9 % de la 1 iunie ascute cuţitele principalilor competitori din zona comerţului modern. Mega Image şi Profi au anunţat încă de anul trecut că vor să menţină în 2015 ritmul expansiunii pe piaţă înregistrat 2014.  Mega Image s-a extins cu 114 de magazine noi, iar Profi cu 71.

„Gusturi Româneşti” vs legume şi fructe autohtone

Ca strategie de piaţă, cei doi competitori mizează pe produsele autohtone. Mega Image a lansat deja un magazin sub brandul „Gusturi Româneşti”, unitate dedicată produselor fabricate în România, majoritatea acestora fiind produse sub marcă privată Mega Image, cu ingrediente autohtone.

De partea cealaltă, în plină expansiune, Profi a găsit în legumele şi fructele autohtone o nişă a produselor româneşti căutate de cumpărători. Retailerula s deschis pe 21 mai, la marginea Bucureştiului, un gen de piaţă de gros denumită platforma Profi de legume şi fructe. Într-un comunicat de presă transmis după inaugurarea platformei, Profi nota că produsele româneşti „nu sunt calibrate şi doar foarte rar sunt depozitate în condiţii adecvate, ceea ce face ca, deşi de bună calitate, să nu poata concura ca preţ cu cele din străinătate. O soluţie ar fi ca producătorii să se asocieze pentru a produce cantităţile dorite, la preţuri şi în condiţii competitive”. Lucrul acesta nu-i împiedică pe reprezentanţii lanţului de magazine să gestioneze ei prezentarea produselor în magazinele proprii.

Citiţi mai multe pe Adevărul Financiar

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite