Acesta este un element esenţial pentru atingerea Obiectivului Ariel 2030 de a reinventa o soluţie mai bună de curăţare şi de a economisi cu 50% mai multe resurse până în 2030, inclusiv materiale plastice virgine.

Aceste reduceri de materiale plastice planificate de mărcile  Ariel, Tide şi alte mărci P&G Fabric Care se ridică la peste 15.000 de tone pe an, până în 2025, faţă de 2018. Deşi ambalajele de plastic ale mărcilor P&G Fabric Care reprezintă un procent relativ mic din totalul deşeurilor de plastic din Europa, cantitatea de plastic salvată în fiecare an ar fi semnificativă - suficientă pentru a produce o linie de sticle de detergent care să facă înconjurul Pământului.

Andrei Coşuleanu, preşedintele organizaţiei Act for Tomorrow România a declarat:„Astăzi, una dintre cele mai mari probleme privind poluarea este folosirea excesivă a plasticului, de cele mai multe ori o singură dată, iar reciclarea acestui material a devenit o problemă globală. Asumarea din partea P&G a acestor obiective îndrăzneţe vine ca o masură importantă şi necesară pentru combaterea schimbărilor climatice şi salvarea resurselor. Însă, nu este suficient ca o companie să adopte măsuri îndrăzneţe privind combaterea poluarii, ci este datoria fiecărui om de a acţiona în parteneriat cu natura si nu împotriva acesteia. Companiile au responsabilitatea de a le oferi comsumatorilor produse într-un ambalaj prieten cu natura, iar aceştia au datoria de a le colecta şi de a le recicla.”

Virginie Helias, Chief Sustainability Officer P&G, a declarat: „Mărcile noastre, Ariel şi Tide, sunt deschizătoare de drumuri pentru practicile de reducere a ambalajelor. Acestea vor avea un rol decisiv în îndeplinirea angajamentului P&G de a reduce utilizarea materialelor plastice virgine în ambalaje cu până la 50%, până în anul 2030. Acesta este doar unul dintre numeroasele exemple de mărci de top P&G care inovează pentru a inspira şi a permite consumul responsabil.”

Până în 2022, P&G Fabric Care Europe doreşte ca ambalajele tuturor mărcilor sale să fie 100% reciclabile. Ariel şi Tide se străduiesc să crească cererea faţă de reciclare şi folosesc în ambalajele lor din ce în ce mai multe materiale reciclate post-consumator (PCR), care astăzi conţin deja până la 50% PCR. Pentru a merge mai departe pe drumul către circularitate, industria trebuie să colaboreze şi să promoveze reciclarea uşoară şi eficientă. În sprijinul acestui lucru, oamenii de ştiinţă P&G lucrează cu industria la soluţii inovatoare, cum ar fi manşoanele perforate PetCore pentru o mai bună reciclare. Aceste eforturi au fost recunoscute, de exemplu cu Premiul „Ambasadorul Anului privind reciclarea plasticului în UE”, primit de Gian De Belder, cercetător ştiinţific principal la P&G. Acest premiu marchează recunoaşterea persoanelor care au contribuit în mod deosebit la această industrie. Ariel participă, totodată, la experimente de ultimă generaţie, cum ar fi LOOP, care urmăreşte să acţioneze circularitatea cu principii precum modelul „milkman refill”.

Volker Kuhn, P&G Fabric Care Vicepresident, a declarat: „Permanent ne străduim să ne dezvoltăm afacerea în mod sustenabil. Îndepărtarea a 30% din materialele plastice din toate produsele Fabric Care din Europa este o mişcare îndrăzneaţă pe care dorim să o finalizăm până, cel târziu, în 2025. Suntem încântaţi de faptul că din ce în ce mai mulţi consumatori aleg Ariel PODS, care este cel mai compact detergent pe care îl oferim. Capsulele de detergent lichid pentru haine necesită mai puţine ambalaje din material plastic la fiecare spălare, în timp ce furnizează cantitatea exactă de detergent necesar, evitând astfel risipa şi dozarea suplimentară. Abordarea problemelor legate de materialele plastice este responsabilitatea tuturor şi suntem hotărâţi să facem un pas către circularitate, astfel încât niciun material plastic din ambalajele mărcilor noastre să nu ajungă în oceane sau în depozitele de deşeuri."