Majorarea capitalului social bagă în faliment 1.000 de agenţii de turism

Majorarea capitalului social bagă în faliment 1.000 de agenţii de turism

În România sunt licenţiate aproximativ 3.500 de agenţii de turism, dintre care active sunt doar 1.500 FOTO: Mediafax

Peste 1.000 de agenţii de turism, care înseamnă mai mult de două treimi din cele care activează pe piaţa românească, vor dispărea dacă se va pune în practică propunerea Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), care a solicitat mărirea capitalului social al agenţiilor de la 200 de lei, la 25.000 de lei, afirmă reprezentanţii Patronatului Naţional al Agenţiilor de Turism.

,,Dacă acest scenariu va fi pus în practică, peste 3.000 de agenţi de turism îşi vor pierde locurile de muncă. Activitatea agenţiilor de turism nu justifică un capital social atât de mare şi mulţi au plecat de la zero cu investiţii de o mie sau două mii de euro, ajungând acum agenţii de succes. Dacă cineva le cere agenţiilor mici sau celor aflate la început de drum să plătească încă 25.000 de lei, e ca şi cum le-ar semna falimentul", a declarat Dragoş Rădulescu, preşedintele Patronatului Naţional al Agenţiilor de Turism (PNAT).
 
ANAT a cerut Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) introducerea de noi prevederi în legislaţie prin care agenţiile de turism să fie obligate să constituie capital social în valoare de 25.000 lei, se precizează într-un comunicat al PNAT remis, miercuri, Agerpres.
 
În România sunt licenţiate aproximativ 3.500 de agenţii de turism, dintre care active sunt doar 1.500.
 
Potrivit conducerii PNAT, în urma pierderii licenţei a peste aproximativ 1.000 de agenţii de turism mici şi mijlocii, clienţii acestora vor fi atraşi ca „un magnet” de marile agenţii de turism, ai căror reprezentanţi sunt în conducerea ANAT.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: