Magazine online pe Facebook şi Instagram. Cum se vor transforma site-urile de socializare

Magazine online pe Facebook şi Instagram. Cum se vor transforma site-urile de socializare

FTO Shutterstock

Facebook vrea să transforme paginile de business în magazine online, facilitând astfel vânzările direct de pe platformele sale, acesta fiind cel mai important pas făcut până acum în zona comerţului electronic.

Ştiri pe aceeaşi temă

Facebook Shops, cea mai nouă facilitate a celei mai mari reţele sociale, adaugă un tab de shopping paginilor prin care business-urile pot lista produsele pe care le vând.
 
Facebook a anunţat Shop, o facilitate prin care companiile care au pagini de Facebook şi profiluri de business pe Instagram îşi pot prezenta produsele într-o secţiune specială.
 
Astfel, companiile pot să-şi creeze un tab special la pagina de Facebook sau profilul de Instagram. În acest tab, va fi prezentat catalogul de produse, organizat la rândul lui pe categorii.
 
În formatul actual, majoritatea achiziţiilor nu se vor face pe Facebook sau Instagram. În schimb, utilizatorii vor fi direcţionaţi care site-ul companiei.
 
Doar puţinele branduri care folosesc în prezent funcţia de Checkout din Facebook şi Instagram vor putea face vânzările direct în cadrul celor două reţele sociale.
 
Checkout se află deocamdată în fază de testare, fiind disponibil doar unui limitat de brand-uri. Este clar, însă, că acesta este scopul final pentru Facebook: să opereze vânzările direct pe platformele sale.
 
Utilizatorii pot comunica cu reprezentanţii companiilor prin WhatsApp, Messenger şi Instagram Direct.
 
Facebook ar putea încerca ulterior să monetizeze această facilitate, permiţând companiilor să trimită mesaje comerciale utilizatorilor cu care au avut contact în acest fel.
 
Pe Instagram, noua funcţie va fi promovată şi mai puternic decât pe Facebook. Shop va deveni una din secţiunile principale ale reţelei, urmând să înlocuiască secţiunea Activity.
 
Facebook va lansa în lunile următoare şi o funcţie de live streaming pentru Shops, prin care brandurile şi influencerii vor putea promova diverse produse. În plan se află şi posibilitatea integrării unor programe de fidelitate.
 
Dincolo de prezentarea ca o facilitate prin care se doreşte ajutarea companiilor afectate de COVID-19, Shop este cel mai important pas pe care Facebook l-a făcut până acum în zona comerţului electronic şi cu siguranţă va dăinui şi după pandemie.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: