Lidl a exportat în magazine din alte state produse româneşti de 59 milioane de euro. Ce magazin din Bucureşti este cel mai sustenabil din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:
lidl ghiroda timis

Lidl a facilitat exportul de produse româneşti către magazinele Lidl  din Europa, în valoare de 59 milioane de euro, în 2019, se arată în cel de-al treilea raport de sustenabilitate lansat de retailer, care acoperă perioada 1 martie 2019 – 29 februarie 2020.

Documentul include şi alte demersuri de sustenabilitate ale companiei, precum măsurile de reducere a cantităţii de plastic puse în circulaţie sau cele în vederea reducerii risipei alimentare. Raportul a fost elaborat conform celor mai noi standarde de raportare non-financiară, Global Reporting Initiative, dar şi aliniat la cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) incluse pe Agenda 2030 a Naţiunilor Unite.

Lidl publică raportul de sustenabilitate pentru anul financiar 2019 (1 martie 2019 – 29 februarie 2020), sub umbrela Fapte pentru un viitor mai bun, într-un nou demers de transparenţă ce analizează şi evaluează impactul activităţii de business asupra economiei, societăţii şi mediului. În dezvoltarea raportului au fost abordate rezultatele procesului de consultare a grupurilor de stakeholderi, derulat pentru raportul non-financiar aferent anilor 2017 şi 2018, acestea fiind considerate în continuare valide şi relevante pe plan local, pentru activitatea Lidl.

Astfel, temele care au prezentat anterior un interes major pentru stakeholderi au fost grupate tot în funcţie de cele 4 etape ale lanţului valoric, prin urmare 4 domenii majore ce formează Modelul Lidl de responsabilitate: 1. Resurse, 2. Lanţul de aprovizionare, 3. Operaţiuni şi procese, 4. Clienţi, fiecare fiind detaliat cu măsurile, rezultatele şi obiectivele sale de dezvoltare durabilă. 

De exemplu, numărul furnizorilor locali de bunuri şi servicii a crescut în 2019 cu 11% faţă de anul 2018, iar cantitatea de fructe şi legume româneşti a fost cu 23% mai mare. De asemenea, raportul reflectă rezultate extraordinare şi în ceea ce priveşte demersurile şi măsurile de reducere a cantităţii de plastic şi a risipei alimentare, precum şi investiţii sociale de peste 22.500.000 lei în comunităţile din România. 

„Chiar dacă anul acesta este influenţat de schimbări aduse de declanşarea pandemiei, evaluarea anuală a impactului pe care îl avem ca business rămâne în continuare o prioritate pentru noi, fiind şi mai importantă în acest context. Lansarea celui de-al treilea raport de sustenabilitate reprezintă parcursul unui an 2019 de succes pentru noi, marcat de creşteri înregistrate pe toate segmentele activităţii de business, de la angajaţi, clienţi şi produse până la consolidarea unor parteneriate de încredere.

Raportul înscrie rezultatele noastre, măsurile pe care le-am luat şi ce putem îmbunătăţi la ele, precum şi obiectivele de dezvoltare durabilă a business-ului Lidl România. Sustenabilitatea face parte din ADN-ul Lidl, iar măsurile noastre nu sunt doar nişte indicatori într-un raport, ci fapte pentru un viitor mai bun”, a spus Frank Wagner, CEO Lidl România.

La fel ca primele două rapoarte de sustenabilitate Lidl, şi cel aferent perioadei 1 martie 2019 – 29 februarie 2020 a fost elaborat având la bază metodologia GRI Standards, dezvoltată de organizaţia Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de realizare a rapoartelor de sustenabilitate, dar şi urmărind cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) incluse pe Agenda 2030 a Naţiunilor Unite.

Printre cele mai importante rezultate înregistrate de Lidl în anul financiar 2019 şi detaliate în cel de-al treilea raport de sustenabilitate se numără:

1. Resurse 

Ca urmare a aderării la Iniţiativa Fur Free Retailer, Lidl nu a comercializat produse textile, încălţăminte sau accesorii care folosesc blană provenită de la nurci, vulpi, coioţi şi iepuri.

2. Lanţul de aprovizionare 

Lidl a facilitat exportul produselor româneşti în valoare de 59 milioane de euro, dublu faţă de anul anterior;

Peste 80% din furnizorii de bunuri şi servicii ai Lidl sunt din România, cu o creştere de 11% faţă de anul anterior. 

Peste 80% din cantitatea de fructe şi legume din Piaţa Lidl, în vârf de sezon din perioada de raportare, provine de la producători români;

79% din camioanele cu care a fost transportată marfa în 2019 au fost echipate cu motoare EURO 5 şi EURO 6, cu 8 puncte procentuale mai mult decât anul anterior;

Lidl a colectat şi trimis spre reciclare peste 37.000 de tone de deşeuri, cu 21% mai mult decât în 2018; 

3. Operaţiuni

Record mondial: magazinul Lidl din Str. Cpt. Av. Alexandru Şerbănescu este cel mai sustenabil magazin din lume, obţinând certificarea BREEAM Outstanding cu un scor de 99,1%; Este totodată, primul magazin din România cu acest nivel de certificare. 

33 de magazine şi depozitul din Roman au obţinut certificarea EDGE;

Toate magazinele şi depozitele Lidl sunt dotate cu soluţii 100% LED, economia anuală de energie obţinută fiind, în medie, de 16,2% (aproximativ 9.600 MWh); 

La nivel naţional, în perioada de raportare, numărul de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice din portofoliul Lidl ajunsese la 33;

Lidl a introdus la raionul de legume şi fructe, vânzarea la preţ redus, pentru a reduce volumul de produse alimentare care pot deveni deşeuri şi a preveni astfel, risipa alimentară.

Lidl a exclus definitiv din sortimentul său toate articolele de unică folosinţă din material plastic, cum ar fi paie, pahare, farfurii şi tacâmuri; 

Retailerul a donat peste 300 de tone de produse alimentare şi non-alimentare şi 252 de tone de hrană pentru animale.

4. Clienţi

Valoarea investiţiilor sociale a fost de peste 22.500.000 de lei, fiind susţinute 37 de ONG-uri;

Sortimentul de produse bio cuprinde 276 de produse, la finalul anului financiar 2019.

2.697 articole au certificări UTZ, FSC, Organic Cotton, Bio, MSC, Rainforest etc.

Toate fructele şi legumele din Piaţa Lidl sunt certificate GLOBAL G.A.P..

Obiective 

Raportul include şi o serie de angajamente pe termen mediu şi lung. Astfel, ca parte a strategiei globale ReSet Plastic, Lidl s-a angajat ca până în anul 2025, toate ambalajele produselor marcă proprie să fie reciclabile în proporţie maximă posibilă, iar cantitatea de plastic utilizată pentru aceste produse să fie redusă cu 20%.

În plus, pentru reducerea amprentei de carbon şi eficientizarea consumului de energie pentru perioada următoare de raportare, Lidl are în vedere instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperişurile magazinelor. Totodată, în procesul de evaluare a calităţii produselor marcă proprie, obiectivul principal Lidl este ca, până în 2025, să reducă cu 20% cantitatea de sare şi zahăr adăugate în produsele marcă proprie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite