Kaufland sprijină cu peste 100.000 de euro 15 producători români de legume-fructe pentru a exporta peste tot în lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Kaufland a avut anul trecut un număr mediu de 13.263 de angajaţi, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din România
Kaufland a avut anul trecut un număr mediu de 13.263 de angajaţi, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din România

Reţeaua germană de retail Kaufland, lider pe piaţa românească a comerţului alimentar, va lansa în luna ianuarie 2017 un program prin care va sprijini financiar 15 producători români de legume şi fructe cu peste 100.000 de euro pentru obţinerea certificării internaţionale Global GAP (Good Agricultural Practices), care-i va ajuta să exporte produse oriunde în lume, a anunţat joi compania.

Programul este o premieră în România şi este iniţiat de Kaufland România în parteneriat cu International Finance Corporation (IFC), membră a Băncii Mondiale, şi o companie externă specializată în consultanţa pentru obţinerea certificării GLOBAL GAP.

Pe lângă susţinere financiară a celor 15 producători, Kaufland România va oferi consultanţă şi altor producători pentru obţinerea certificărilor Global GAP.

Programul se va desfăşura de-a lungul anului viitor în cinci etape, care constau în diferite serii de training-uri, analize de sol şi apă, construirea unor planuri de acţiune personalizate, implementare şi evaluare.

„Garantarea calităţii produselor, oportunitatea de a le exporta oriunde în lume şi siguranţa că orice retailer le va prelua integral sunt doar câteva din beneficiile pe care le aduce noul program Kaufland România agricultorilor români. Pe viitor, intenţionăm să oferim asistenţă unui număr mai mare de producători, care vor beneficia de expertiza, standardele de calitate şi competenţa care au consacrat Kaufland România“, a declarat directorul executiv de achiziţii legume şi fructe Kaufland România, Ionuţ Parfente.

GLOBAL GAP este o certificare care se acordă unui produs, atestând că acesta corespunde celor mai înalte standarde internaţionale de calitate şi siguranţă alimentară.

Întrucât auditul necesar obţinerii acestei calificări are loc la recoltarea fructului sau legumei, producătorii pot parcurge acest program în trei până la opt luni, în funcţie de tipul articolului pe care intenţionează să îl certifice.

Vânzările Kaufland, care a ajuns la o reţea de 110 hipermarketuri pe piaţa locală, dintre care 11 în Capitală, au depăşit anul trecut 2 miliarde de euro (9,17 miliarde lei), în creştere cu 14,7 faţă de 2014.

Cu o cotă de aproximativ 20% din comerţul modern din România, lanţul german de hipermarketuri a raportat la Ministerul Finanţelor un profit net de 146 milioane euro (649 milioane lei) în 2015, mai mare cu 58% faţă de anul anterior.

Kaufland a avut anul trecut un număr mediu de 13.263 de angajaţi, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite