Jean Valvis: VodaVoda a cerut instanţei să i se acorde proprietatea intelectuală a formei geometrice „sticla pătrată“, când lumea este invadată de sticle pătrate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Jean Valvis spune că AQUA Carpatica va dispărea de pe piaţă „când vor dispărea şi Carpaţii“. FOTO: superbrands.ro
Jean Valvis spune că AQUA Carpatica va dispărea de pe piaţă „când vor dispărea şi Carpaţii“. FOTO: superbrands.ro

Jean Valvis, preşedintele Valvis Holding, deţinătorul brandului de apă minerală Aqua Carpatica, susţine că societatea sârbă VodaVoda a cerut instanţei din România să i se acorde proprietatea intelectuală a formei geometrice „sticla pătrată“, când lumea este invadată de sticle pătrate, şi că va face apel la decizia nefavorabilă a instanţei, care nu e definitivă şi nici executorie.

Tribunalul Bucureşti a admis în parte cererea reclamanţilor VodaVoda (companie din Serbia) şi a cerut firmelor controlate de Jean Valvis să nu mai folosească actualul design al sticlelor Aqua Carpatica, să retragă de pe piaţă produsele respective, să nu mai producă şi să nu mai exporte produsele respective. Decizia, publicată în data de 12 mai, nu este definitivă şi nici executorie şi avea termen pentru de 30 de zile de la comunicarea motivării. Judecătorii au respins acuzaţiile îndreptate către OSIM. 

Redăm, în continuare, comunicatul transmis de Jean Valvis:

După 26 de ani de experienţă în România, am mai învăţat un proverb: „În pomul cu roade, lumea aruncă cu pietre“.

Nu este prima dată când societăţile care înregistrează succese fulminante pe piaţă sunt atacate de terţi în scopul obţinerii de foloase materiale.

În ultimele zile au apărut informaţii eronate, chiar false, privitoare la brandul AQUA Carpatica.

Dimpotrivă, alte evenimente pozitive privind brandul AQUA Carpatica, mult mai importante, nu au fost reflectate deloc de presă. Observ numai ştirile „de senzaţie“, apărute în mod ciudat, la mult timp după publicarea oficială de pe portalul instanţei din 15.05.2016.

Mă simt obligat să clarific anumite puncte esenţiale şi să fac următoarele precizări:
- pe plan naţional, déjà de la apariţia pe piaţă a AQUA Carpatica, calitatea de „cea mai pură apă minerală carbogazoasă din lume“ a fost contestată (obstacole la CNA, articole defăimătoare, plângeri penale urmate de NUP) şi cu toate acestea, nimeni, subliniez NIMENI, până acum nu a fost în stare să aducă în spaţiul public (sau pe masă) un alt izvor de apă minerală carbogazoasă cu zero nitraţi. Astfel, se dovedeşte că a fost o „problemă“ falsă legată de o afirmaţie (calitate) adevărată (AQUA Carpatica – zero nitraţi).
Recent, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a României a anulat definitiv deciziile CNA prin care se interzicea difuzarea spoturilor AQUA Carpatica – cea mai pură apă minerală carbogazoasă din lume. Atunci, când decizia CNA a fost publicată, au apărut zeci de articole pe presă. Acum, când cea mai înaltă instanţă a Justiţiei  din România a anulat-o, nimeni nu reflectă această repunere în drepturi.
- pe plan internaţional, acum, când AQUA Carpatica a cucerit milioane de cetăţeni din România, când AQUA Carpatica a înregistrat succese internaţionale (USA, UK, Germania, Japonia, China, ţările arabe, Australia etc.), acum, când AQUA Carpatica obţine premii în fiecare an (Grand Effie, FIBRA) şi cea mai înaltă distincţie, Cannes Lions Gold, acum în plin succes şi numai cu câteva luni înainte de expirarea legală a perioadei de 5 ani în care se putea solicita anularea mărcilor, o societate înfiinţată demult, în 2004, vine să pretindă că se confundă culoarea neagră cu cea albă, numele românesc AQUA Carpatica cu cel slav de „Voda“, iar forma rectangulară este proprietatea lor intelectuală. Nu a pretins acest lucru la început, când am apărut pe piaţă, dar pretinde acum, când avem succes.

Societatea proprietară a mărcii VodaVoda (Serbia), după o tentativă total nereuşită de a penetra piaţa din România în 2010  şi fără  a avea vânzări relevante, auditabile, nu apare în nici un raport de piaţă al organismelor de cercetare internaţionale.

Este prezentă doar într-o singură ţară, chiar şi acolo cu întreruperi de producţie şi vânzare în perioda 2012-2013. Vodavoda a cerut instanţei din România să i se acorde proprietatea intelectuală a formei geometrice „sticla pătrată“, când lumea este invadată de sticle pătrate (spirtoase, sucuri şi chiar ape minerale din alte ţări).

Da, ne confruntăm cu o decizie nefavorabilă a primei instanţe, dar  în mod evident vom face apel la această decizie care nu e definitivă şi nici executorie, bazându-ne pe argumente solide.

Având în vedere şi practica judiciară constantă din Uniunea Europeană, care afirmă că o simplă sticlă/formă geometrică fără un însemn grafic pe ea nu poate fi protejată ca marcă întrucât îi lipseşte distinctivitatea (Cauza T-411/14 – Tribunalul Uniunii Europene), suntem încrezători că drepturile noastre asupra mărcii tridimensionale vor fi confirmate de instanţele superioare.

AQUA Carpatica este o marcă tridimensională depusă, necontestată şi validată de OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci) şi este clar şi evident (pentru oricine) că este net distinctă de marca VodaVoda. Vom demonstra că nu există nici un risc de confuzie.

Nu am profitat de pe urma lipsei de succes a brandului VodaVoda nici în România, nici pe pieţele internaţionale. Şi suntem convinşi că succesul AQUA Carpatica nu s-a datorat faptului că oamenii au crezut că  produsul provine din Serbia şi aparţine VodaVoda.

Dorim să asigurăm milioanele de cetăţeni care se bucură de calitatea izvoarelor noastre unice şi cu adevărat deosebite că  AQUA Carpatica NU DISPARE, cum au afirmat recent anumiti „binevoitori“ din presă.

Vom rămâne mereu pe piaţă, iar motivele sunt următoarele:
1. izvoarele sunt în Romania, în munţii neprihăniţi ai Bucovinei, şi vor rămâne veşnic acolo;
2. izvoarele apartin Statului român şi nimeni nu poate să le facă să dispară;
3. nimeni în lume nu poate pretinde că forma geometrică pătrată este proprietatea lui intelectuală. Geometria pătrată aparţine umanităţii şi civilizaţiei.

AQUA Carpatica, cea mai pură apă minerală carbogazoasă din lume, este o valoare românească naţională şi internaţională, va rămâne aşa, iar succesul brandului aparţine consumatorilor din România, echipei AQUA Carpatica, Carpaţilor care garantează puritatea izovarelor şi rezervelor deosebite de apă minerală din România.

Nimeni nu va opri această valorificare pe care o merităm cu toţii.

Jean VALVIS
Preşedinte VALVIS Holding

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite