Articol publicitar

Interviu cu Dana Bănică, fondatoarea Photosnacks, primul Open Social Booth din România

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

De unde a pornit ideea înfiinţării unei astfel de firme? Photosnacks a apărut ca brand în martie 2015 iar ideea a pornit de la o pasiune pentru fotografie cât şi din provocarea unei experienţe în business-uri, în domeniul organizării de evenimente dar şi al promovării online.

Cât a costat o cabină şi de unde a fost cumpărată?

Cabinele foto social photobooth au fost realizate de noi, custom, cu componente achiziţionate din SUA, dar şi de la nivel local. Am ales aceasta metoda ca să obţinem cea mai buna combinaţie de software şi echipamente de fotografiere şi printare.

Costul unei cabine a fost între 6000 şi 9000 EUR, în funcţie de echipamentul din interior, şi dacă este vorba de o cabină deschisă sau inchisă.

În ce a mers cea mai mare parte a banilor din investiţia initială?

Am început cu photobooth-ul pilot şi apoi cu celelalte echipamente. Acestea au fost cea mai mare parte a investiţiei, în produs. În 2016 nu ne-am axat pe marketing si acţiuni de promovare, am vrut să avem mai întâi produsul gata şi să investim într-un serviciu de calitate, să învăţăm despre piaţa şi preferinţele celor care organizează evenimente.

O descriere concretă a costului de închiriere, pentru a oferi informaţia completă cititorilor, respectiv potenţialilor clienţi.

Preţurile unui photo booth de închiriat variază în primul rând în funcţie de durata închirierii. Costurile încep de la pachete de 299 eur pentru 3 ore si cresc în funcţie de numarul de ore sau de serviciile aditionale, cum sunt fotografiile magnetice, albumele foto si alte produse. Pachetele includ printurile, personalizarea imaginilor, accesoriile şi propsurile.

Sunt disponibile separat servicii ca Green Screen (aplicarea unei imagini ca fundal al fotografiei) la 69 eur sau accesorii şi propsuri cu o anumită tematică, la 59 eur.

image

Cum se simte această nisă, a cabinelor foto, în România şi ce concluzii aţi tras în urma analizei pieţei?

Este un serviciu care prinde în România, se potriveşte foarte bine atât pentru petrecerile private, la nuntă sau la botez şi mai ales pentru cele de companie.

Pentru companii, social photo booth-ul are şi un potenţial ridicat de promovare în social media, pentru brandurile care urmăresc să îşi mărească numărul de fani si engagementul în reţele cum sunt Facebook, Instagram, Twitter, trei din cele mai populare canale de la noi.

Chiar şi fotografii clasici de eveniment vor să aibă serviciul de photo booth în portofoliu.

Pe piaţă există deja mulţi fotografi de eveniment care şi-au adăugat acest serviciu în portofoliu, dar de multe ori este vorba de un echipament improvizat, cu luminile şi camera “de rezervă”, şi o printare care nu se realizează exact pe loc, ci la câteva minute, chiar zeci de minute după realizarea fotografiei.

Nouă ni se pare important ca invitaţii să se simtă liberi, să facă pozele singuri şi să îşi ridice instant fotografiile printate, iar apoi să aibă opţiunea de a le trimite şi pe email sau a şi le pune pe Facebook.

Cum se vede, ca antreprenor, viaţa în România?

După circa 14 ani de antreprenoriat, aş zice că este totuşi din ce în ce mai uşor şi încurajat antreprenoriatul. În bună parte şi datorită accesului facil la informaţie şi la diversele tool-uri care ajută orice business, de orice nivel.

România oferă oportunităţi şi nise complet libere, spre deosebire de alte ţări din EU. Aşa că trebuie doar să alegi un produs sau serviciu pentru care există o nevoie reală, să oferi cel mai bun serviciu şi raport calitate-preţ, să te faci cunoscut în piaţă şi, binenţeles, să îţi tratezi clienţii cu respect.

Dacă aceste condiţii sunt îndeplinite, succesul afacerii este aproape sigur.

Care au fost realizările anul acesta?  Sfatul tău pentru tinerii antreprenori care vor să-şi înfiinţeze o astfel de firmă?

Îmbunătăţiri ale softului & adăugare de feature-uri noi. Feedback bun de la clienţi :)

Ca şi sfat: să folosească echipamente de calitate ca să poată oferi servicii de calitate. Şi respect pentru clienţi - suntem într-o perioadă în care educăm piaţa şi este important ca acest serviciu să fie unul de calitate şi să ofere experienţe pozitive clienţilor, altfel va fi perceput negativ şi greu de adoptat.

La câte evenimente participaţi anual?

În 2016, avem peste 200 evenimente realizate şi estimăm in 2017 cel putin o dublare a lor.

Pentru mai multe detalii despre Photosnacks, intră pe www.photosnacks.ro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite