Integrarea generaţiilor de mâine în companiile de azi. Cum pot fi motivaţi şi fidelizaţi „Millennials”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Generaţia Y, cunoscută şi sub numele de „Millennials” va reprezenta, până în 2026, 31% din forţa de muncă de pe piaţă, iar integrarea ei reprezintă una dintre marile provocări din piaţa muncii. Potrivit specialiştilor în resurse umane, un aspect foarte important în procesul de adaptare la noile generaţii este înţelegerea şi acceptarea diferenţelor faţă de generaţiile de angajaţi dinaintea lor.

Astfel, integrarea generaţiilor viitoare, în special Y (născuţi în perioada '81-'04), dar şi Z ('04-'14), în companii care funcţionează după alte reguli decât cele cu care sunt obişnuiţi membrii acestor generaţii reprezintă o provocare.

„Generaţia BB (’46 – ’64) este concentrată pe structuri verbale, înţelege şi reţine mai uşor dacă îi sunt astfel prezentate informaţiile. De asemenea, consideră că profesorul este cea mai bună resursă şi sursă de inspiraţie, învaţă folosind metode pasive, stând şi ascultând. Iar raportat la job, va alege întotodeauna un loc sigur. La polul opus, este generaţia Z (’04 – ’14) care pune mare accent pe aspectele vizuale, fiindu-i facilitat astfel procesul de învăţare. La asta se adaugă componenta de experienţă: aceasta este generaţia «încearcă şi vezi». Pentru ei, facilitatorul este cea mai bună sursă de inspiraţie. Raportat la locul de muncă, îl va caracteriza de fiecare dată flexibilitatea”, explică Cosmin Badea, trainer şi specialist în domeniul resurselor umane, în cadrul HPDI.

 „Întrebarea pe care şi-o pune orice manager în acel moment este: schimb persoana sau ne schimbăm noi? Bazându-ne pe experienţă noastră de până acum, putem spune cu siguranţă că este mai simplu să ne schimbăm noi şi organizaţia noastră decât să încercam să îi schimbăm pe ei”, spune Mădălina Barbu, Business Partner HPDI.

Prin urmare, pentru a putea schimba mentalitatea şi regulile după care funcţionează o organizaţie este crucial să înţelegem generaţia viitoare. „Membrii generaţiei Y sunt caracterizaţi ca fiind persoane creative, deschise către experienţe noi, autonome, dornice să înveţe şi care au mare nevoie de sinceritate în relaţiile cu cei din jur”, este de părere Mădălina Barbu, Business Partner HPDI.

Cum pot fi motivaţi şi fidelizaţi angajaţii din generaţia Millennials”

Potrivit trainerilor HPDI, există cinci criterii importante pentru generaţia Y, pe care orice companie dornică să lucreze cu „Millennials” trebuie să le înţeleagă şi să şi le asume:

1. Inspiraţie: vor să fie inspiraţi şi aleg să stea lângă oamenii de la care pot învăţa multe şi cu care se pot conecta la nivel emoţional. Încercaţi să îi introduceţi în programe de mentoring sau coaching. Au nevoie de exemple şi poveşti reale care să îi inspire. Nu vor urma funcţii şi titluri, vor urma oameni. 

2. Autonomie: au nevoie de încredere şi autonomie pentru a duce la bun sfârşit un task. Nu vor să facă parte dintr-un sistem de micro-management, vor autonomie şi îşi asumă responsabilitatea unui task primit.Vor cere ajutorul dacă au nevoie de el, însă va fi decizia lor dacă o fac sau nu şi asta îi motivează. 

3. Libertate: este important pentru ei să poată avea de ales să lucreze de la distanţă. Pentru ei nu contează cât timp eşti la birou, ci este mai important cât de productiv eşti. 

4. Dezvoltare continuă: pentru ei informaţia este peste tot şi au nevoie de un program de training continuu. Au mai degrabă nevoie de traineri inspiraţionali, care să îi ajute să implementeze tehnicile şi informaţiile învăţate, decât conţinutul trainingului în sine. Au nevoie de schimb de informaţie şi experienţă. Creaţi-le mediul în care-şi pot împărtăşi experienţe şi metode, pentru că vor fi deschişi şi vor învăţa mai multe în felul acesta.

5. Atmosferă: millennials preferă colaborarea şi îşi doresc să lucreze într-un mediu creativ şi plin de interacţiune. Nu vor rămâne la un job, indiferent de partea financiară, dacă nu le place echipa, leaderul şi mediul de lucru. Şi dacă par că sunt motivaţi extern, ajutaţi-i să îşi găsească motivaţia interioară – vor aprecia asta. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite