INFOGRAFIE Schimbările pe care le aduce tranzacţia Auchan-Real: preţuri mai mici la raft şi unele magazine închise

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Magazinele Real urmează să fie rebranduite în Auchan după finalizarea tranzacţiei FOTOGRAFII ADEVĂRUL
Magazinele Real urmează să fie rebranduite în Auchan după finalizarea tranzacţiei FOTOGRAFII ADEVĂRUL

După ce Auchan a preluat hipermarketurile Real din România, puterea de negociere a francezilor va creşte, astfel că preţurile la raft ar putea să scadă, dar şi unele magazine neprofitabile ar putea fi închise.

După ce grupul francez Auchan a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute preluarea reţelei Real din Europa Centrală şi de Est, inclusiv hipermarke¬turile din România, acum este analizat impactul acestei tranzacţii pe piaţa locală. Francezii au plătit nemţilor 1,1 miliarde de euro, iar operaţiunile din România sunt estimate la 90-100 de milioane de euro. 

Tranzacţia urmează să fie finalizată în 2013, iar, în urma acesteia, numărul de hipermarketuri Auchan va creşte de la 10 la 34. Afacerile cumulate din România ale celor două lanţuri depăşesc un miliard de euro. Ce înseamnă asta pentru piaţa românească? Unul dintre efecte ar putea fi preţurile mai mici practicate de retailer la raft. 

Dan Şucu, preşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, spune că puterea de negociere a grupului Auchan se va întări odată cu preluarea Real, ceea ce crează premisele unor reduceri de preţuri. Mai mult, politica Auchan orientată spre preţuri mici va pune presiune şi pe ceilalţi retaileri. „Posibilitatea Auchan de a negocia cu producătorii se va întări. În plus, politica Auchan este aceea de a fi cel mai ieftin, iar asta va pune presiune şi pe concurenţă. Iar asta va fi în favoarea clienţilor“, a declarat pentru „Adevărul“ Dan Şucu.

Concentrare în Craiova, Timişoara şi Târgu-Mureş 

După preluarea reţelei Real din România, francezii de la Auchan urcă de pe poziţia a patra pe cea de-a doua în topul local al lanţurilor de hipermarketuri, după Kaufland, cu 78 de magazine şi afaceri de 1,3 miliarde de euro. Auchan surclasează astfel reţeaua Carrefour, cu 24 de hipermarketuri şi afaceri de 960 de milioane de euro. Carrefour mai are însă în România 60 de supermarketuri şi 13 magazine de proximitate Carrefour Expres. Cora, cu vânzări de 326 de milioane de euro în 2011 şi cu 9 magazine, rămâne în coada clasamentului.   

Această preluare ar putea aduce însă închiderea magazinelor neprofitabile, dar şi a hipermarketurilor situate foarte aproape unul de celălalt. „Există posibilitatea ca Auchan să închidă o parte din magazinele Real, în special în zonele unde cele două companii au unităţi care funcţionează vizavi, în imediata proximitate – pe o rază de un kilometru. Există însă şi posibilitatea ca retailerul să facă cedări către alte companii“, a declarat Mihai Marcel, senior consultant în cadrul Geva & Companii, potrivit „Ziarului Financiar“. 

grafic hipermarketuri

De exemplu, în Târgu-Mureş, un oraş cu aproape 130.000 de locuitori, sunt prezente atât Auchan, cât şi Real, iar principalii competitori pe format mare – Carrefour şi Cora – nu au hipermarketuri. În Târgu-Mureş este prezent şi Kaufland, cu un magazin, însă strategia retailerului german vizează extinderea în oraşele mici şi medii. La fel, în Timişoara, Real are două hipermarketuri, la ieşirea din oraş, iar Auchan are o unitate în centrul oraşului. Tot aici, Kaufland are deschise trei magazine. Rămâne de văzut dacă Auchan va menţine trei hipermarketuri deschise într-un oraş cu puţin peste 300.000 de locuitori.

Un alt oraş în care Real şi Auchan sunt prezente, iar competitorii direcţi nu, este Craiova, însă acestea sunt plasate diametral opus la ieşirea din municipiu. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite