Idei de afaceri pentru 2016. Ce domenii promit creşteri în anul care vine şi cum putem profita de aceste oportunităţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Idei de afaceri pentru 2016. Bunurile de larg consum se vor vinde mai bine în 2016 decât în 2015
Idei de afaceri pentru 2016. Bunurile de larg consum se vor vinde mai bine în 2016 decât în 2015

Anul 2016 se anunţă încă de pe-acum ca fiind deosebit de efervescent în plan politic (alegerile locale şi parlamentare), situaţie care va impulsiona anumite domenii din economie. În plus, sunt aşteptate câteva schimbări structurale, cum ar fi relansarea sectorului de construcţii şi demararea sesiunilor de finanţări europene. Vă prezentăm câteva idei de afaceri pentru 2016.

Prognozele oficiale arată că în 2016, faţă de 2015, sectoarele industrie, comerţ şi agroalimentar - ca şi importurile - vor fi pe val, în timp ce serviciile, construcţiile şi exporturile îşi vor reduce ritmul de creştere.

În plus, salariul minim pe economie va fi, la începutul anului, de 1.200 de lei, cu posibilitatea de a creşte în continuare la mijlocul anului, ceea ce va impulsiona consumul de bunuri cu viteză mare de circulaţie.

Cât despre anul electoral, acesta nu înseaqmnă neapărat comenzi pentru producătorii de articole promoţionale, ci efectul său benefic în business va rezulta mai mult din atmosfera de sărbătoare şi optimism din timpul campaniilor, atmosferă care încurajează consumul şi micul comerţ.

Idei de afaceri pentru 2016. Atenţie la industriile suprasolicitate!

O tabără destul de consistentă de economişti, în frunte cu experţii Băncii Naţionale, avertizează că economia se va supraîncălzi dacă se acordă şi facilităţi fiscale şi, simultan, creşteri salariale.

Dacă din punct de vedere macroeconomic acesta chiar sună a avertisment (se pot destabiliza unii indicatori structurali), la nivel microeconomic - unde acţionează întreprinzătorii - supraîncălzirea este generatoare de oportunităţi.

Supraîncălzirea înseamnă că volumul cererii creşte abrupt, peste puterea de producţie a unei ţări, inflamând exporturile şi dezechilibrând astfel conturile naţionale.

De exemplu, dacă va creşte cererea de mere peste volumul recoltei locale, comercianţii vor aduce mere din import, pentru a satisface cererea locală.

Oportunitatea vine tocmai din sectoarele care nu fac faţă cererii interne, unde producţia locală (naţională) este insuficient dezvoltată şi cresc importurile de câte ori creşte apetitul de consum.

Vorbim, aici, de sectoare care de regulă nu fac faţă cererii interne şi siunt dominate de importuri, cum ar fi agroalimentar, textile, îmbrăcăminte, încălţăminte, obiecte de uz casnic, articole de îngrijire personală, cosmetice-parfumerie, articole de menaj-curăţenie, jucării - cam tot ce înseamnă bunuri cu viteză mare de circulaţie (viteza aceasta însemnând durata scurtă între aprovizionare/producţie şi vânzare).

Ce puteţi face, ca investitor, faţă de aceste oportunităţi? Dacă dispuneţi de sume mari, vă puteţi apuca de o mică producţie; dacă nu, atunci puteţi aduce astfel de produse din import (deschideţi o firmă de comerţ exterior, casă de comenzi, comisionare vamală etc.).

O altă variantă: pe piaţa de capital (la bursă), urmăriţi companiile care au, prin obiectul de activitate, legături cu aceste mărfuri - potenţialul lor de creştere este evident.

Profitaţi, aşadar, de faptul că în România va creşte enorm cererea de bunuri de larg consum şi urmăriţi cu mai multă atenţie industriile/sectoarele care nu vor face faţă acestei cereri.

Idei de afaceri pentru 2016. Cum să câştigăm pariul cu agricultura

Din păcate, în România agricultura este în mare măsură o loterie la care ai şanse să câştigi doar dacă starea vremii este favorabilă.

Şi totuşi, există câteva premise pentru a câştiga pariul cu agricultura, oportunităţi care vin tocmai din neajunsurile acestui sector.

În primul rând, insuficienta capacitate de depozitare. Imediat după recoltă, produsele agricole trebuie vândute pentru că sunt perisabile şi oamenii nu au unde să le depoziteze, mai precis să le conserve.

N-au oamenii unde să le depoziteze? Aici e chiar oportunitatea: construiţi silozuri şi depozite cu atmosferă controlată, mai ales în apropierea marilor oraşe.

În al doilea rând, agricultura nu are o infrastructură prion care să protejeze culturile nici de ploi abundente sau inundaţii, dar nici de secetă.

Oportunitatea: materiale de construcţie, mai ales tehnologii avansate, pentru sere şi solarii, dar şi pentru irigare sau asanare. Pentru astfel de investiţii, finanţarea poate veni inclusiv din fonduri europene.

Pe scurt, dacă agricultura în sensul clasic este o loterie, sectorul de servicii agricole este o tombolă la care toţi participanţii au câte ceva de câştigat.

Mai ales într-o ţară ca România, unde sectorul vegetal reprezintă 65% din valoarea producţiei agricole, sectorul vegetal - 34%, iar cel de servicii rămâne cu restul de 1%.

Idei de afaceri pentru 2016. Cum profităm de schimbările legislative

Anul viitor vor intra în aplicare o sumedenie de prevederi legislative care vor schimba în primul rând mediul de afaceri.

Fiecare dintre acestea poate reprezenta un anumit deranjament pentru firmele care deja există, dar poate fi şi o oportunitate pentru cei care tocmai se lansează în afaceri.

Contabilitatea şi consultanţa sunt domeniile care vor creşte cu cel puţin 20% - şi asta o spun chiar specialiştii din aceste domenii - tocmai pentru că legislaţia economică, şi aşa stufoasă, se va schimba din temelii.

În cârca firmelor deja existente se vor urca obligaţii noi, cum ar fi o mai bună dotare PSI, o mai atentă pază a bunurilor din patrimoniu, echiparea şi instruirea mai aplicată a muncitorilor pentru securitatea proceselor de producţie, dotarea cu case de marcat digitale. etc.

Firesc, de aici vor rezulta tot atâtea oportunităţi pentru întreprinzătorii aflaţi la început, tot atâtea idei de afaceri pentru 2016.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite