Hibridul care va salva CFR Călători: tren închiriat de la privaţi, cu mecanic şi naş de la stat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenurile de scurt parcurs vor fi înlocuite cu automotoare
Trenurile de scurt parcurs vor fi înlocuite cu automotoare

Noii şefi de la CFR Călători au găsit o soluţie ingenioasă pentru a reduce costurile de operare la trenurile de scurt parcurs, care acum sunt învechite şi consumă mult. Acestea vor fi înlocuite cu automotoare de la companiile private, însă mecanicul şi controlorii vor proveni tot de la compania de stat.

„Am deja aprobarea Comitetului Tehnico-Economic şi a Consiliului de Administraţie pentru a dezvolta un business-plan privitor la închirierea de automotoare pentru înlocuirea trenurilor cu compunere clasică, locomotivă plus unul sau două vagoane”, a declarat Valentin Dorobanţu, directorul general al CFR Călători, citat de Ziarul de Investigaţii.

40 de automotoare pentru navetişti

Licitaţia va viza închirierea a patru loturi a câte maximum 10 automotoare, care vor fi utilizate pe distanţe mici, la trenuri clasificate ca Regio (fostele personale). Conducerea operatorului feroviar de stat speră ca astfel să reducă semnificativ cheltuielile cu consumul de carburant.
Un automotor consumă de zece ori mai puţină motorină decât o locomotivă clasică, folosirea acestora din urmă nefiind eficientă decât atunci când tractează un număr mai mare de vagoane şi trenul parcurge o distanţă mai mare. Cei care vor închiria automotoare către CFR Călători vor fi obligaţi să asigure şi piesele de schimb şi mentenanţa.
„Noi vom veni doar cu mecanicii, controlorii şi motorina. Restul va reveni în sarcina proprietarului automotorului respectiv”, a mai spus, pentru Ziarul de Investigaţii, Valentin Dorobanţu. Cu alte cuvinte, trenul va fi privat, dar naşii şi mecanicii vor lucra la stat.

Materialul rulant a îmbătrânit

În structura actuală a parcului de material rulant, CFR Călători deţine 274 de automotoare. Dintre acestea, 120 sunt de tip Siemens Desiro (cunoscute sub numele de „Săgeata Albastră”), care au o vechime medie de şase ani şi jumătate. Celelalte 154 de automotoare Diesel au respectabila vârstă medie de 62 de ani, doar 52 dintre ele fiind modernizate.
 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite