Grupului Hornbach a avut afaceri de peste 4 miliarde de euro, anul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Grupul Hornbach a depăşit substanţial pragul de 4 miliarde de euro cifră de afaceri, în anul financiar 2017/18, după un avans de 5,1%, ajutat de o creştere de 3,6% a magazinelor de materiale de construcţii şi de grădinărit, dar şi de o creştere de 8,3% a comerţului cu materiale de construcţii.

Conform Raportului financiar anual, dat publicităţii la data de 22 martie 2018, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 5,1%, atingând 4,141 miliarde de euro. Cea mai mare subgrupă operativă a concernului Hornbach Baumarkt AG, care la data încheierii exerciţiului financiar, 28 februarie 2018, administrează la nivel european 156 (anul precedent: 155) de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit, precum şi e-commerce în nouă ţări, şi-a majorat cifra de afaceri cu 4,9%, ajungând la 3,891 miliarde de euro. Fără a lua în considerare magazinele inaugurate şi cele închise şi ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit (DIY) a crescut cu 3,6% (3,3% cu efectele de curs valutar). La fel ca în anul precedent, cele mai puternice impulsuri de creştere au venit de la unităţile internaţionale. Astfel, cota din străinătate din cadrul subgrupei de magazine de materiale de construcţii a concernului a crescut de la 45,0% la 46,8%. Subgrupa Hornbach Baustoff Union GmbH a concernului a înregistrat un plus la cifra de afaceri de 8,3%, ajungând la 248 mil. euro.

„În exerciţiul financiar 2017/18, ne-am atins obiectivele cu privire la cifra de afaceri. Astfel, ne-am putut impune cu succes într-un domeniu concurenţial care, ca urmare a digitalizării în creştere, a devenit mai pretenţios ca oricând. Datorită strategiei noastre de împletire a comerţului staţionar cu comerţul online, le putem oferi clienţilor noştri, pe toate canalele, soluţii potrivite perfect pentru proiectele lor de construcţii şi renovări“, a declarat Albrecht Hornbach, preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Management AG.

Cifra de afaceri netă pe segmentul DIY inclusiv comerţul online a crescut în Germania în anul financiar 2017/18 (de la 1 martie 2017 până la 28 februarie 2018) cu 1,5%, ajungând la 2.071 mil. euro. Pe o suprafaţă de vânzare nemodificată, aceasta însemnând, fără luarea în considerare a deschiderii unor noi magazine sau închiderea altora în ultimele 12 luni, că s-au obţinut majorări ale cifrei de afaceri în toate trimestrele. În acest sens, a rezultat per total o creştere de 1,5%, pe o suprafaţă de vânzare nemodificată. În anul de raportare, magazinele noastre au fost deschise cu 4 zile mai puţin decât în anul precedent. În Germania, la data încheierii exerciţiului financiar, Hornbach administrează 98 (anul precedent: 98) de magazine în comerţul DIY staţionar.

Subgrupa Hornbach Baustoff Union GmbH a concernului a înregistrat în anul financiar 2017/18 o creştere substanţială a cifrei de afaceri. Incluzând cifrele de afaceri ale celor două unităţi nou deschise în trimestrul al III-lea, cifra de afaceri netă a celor 29 de sucursale a crescut cu 8,3%, la 248 mil. euro, după o creştere de 4,8% în anul precedent.

Restul Europei rămâne motorul de creştere din concern

Motorul de creştere din concern au fost – la fel ca în ultimii doi ani – activităţile de comerţ DIY din cele opt ţări unde există magazine Hornbach (regiunea Restul Europei). Pe acest segment, precum şi din comerţul online, Hornbach a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 9,0%, ajungând la 1.820 mil. euro. Astfel, cota din străinătate la cifra de afaceri a concernului a crescut de la 45,0% la 46,8%. Fără a lua în considerare magazinele inaugurate şi cele închise şi ajustările de curs valutar, în anul financiar 2017/18 Hornbach şi-a majorat cifra de afaceri în Restul Europei cu 6,1%, după o creştere de 5,1% în anul precedent. Incluzând efectele de curs valutar şi în condiţiile unor suprafeţe de vânzare nemodificate, cifra de afaceri a crescut cu 5,6% (anul precedent: 4,6%).

Anul financiar 2017/18 Trimestrul 1 Trimestrul 2 Trimestrul 3 Trimestrul 4 Total Anul financiar 2016/17           Concern 5,4 2,6 2,7 3,3 3,6   4,4 4,5 3,0 -0,7 3,0 Germania 3,8 0,3 0,5 0,9 1,5   2,7 2,2 2,2 -2,3 1,4 Restul Europei 7,5 5,3 5,4 6,2 6,1   6,6 7,7 3,9 1,3 5,1

 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite