Gruia Stoica: „Dacă nu plătesc banii pentru CFR Marfă, risc să pierd 28 de milioane de euro“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Acesta a cerut rate asa acum iti platesti masina FOTO Arhiva Adevarul
Acesta a cerut rate asa acum iti platesti masina FOTO Arhiva Adevarul

Omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controlează compania Grup Feroviar Român, declarată câştigătoarea competiţiei în privatizarea CFR Marfă, a declarat, joi, la TVR, că va plăti cele peste 200 de milioane de euro în termenul prevăzut pentru că altfel riscă să piardă 28 de milioane de euro.

Dacă eu nu plătesc aceşti bani, risc să pierd 28 de milioane de euro. 10 milioane din scrisoarea de garanţie pe care am depus-o la Ministerul Transporturilor şi alte 18 milioane pe un cont escrow. Comisia de privatizare, tocmai din acest motiv să nu se întâmple să ajung în situaţia de a nu plăti, a cerut o suplimentare de 18 milioane de euro, un cont escrow, în termen de 30 de zile, pentru a demonstra că avem aceşti bani. Nu cred că aş fi putut să risc 28 de milioane de euro de dragul de a lua un trofeu sau de dragul de de a fi, cum se zice în limba română, o zi primar“, a declarat Gruia Stoica.

Acesta a precizat că deţine o parte din bani însă marea majoritate va fi din creditări pentru că „nu cred că acum are cineva 200 de milioane de euro cash“, notează Agerpres.

Trăim în România şi nu cred că acum are cineva 200 de milioane de euro cash. Avem o parte din bani, pentru că nicio bancă, o instituţie financiară externă sau fond nu poate să îţi dea aceşti bani. Avem o parte din bani, dar marea majoritate vor fi din creditări. (...) Avem active de peste 400 de milioane de euro, GFR este bancabil, am vorbit cu instituţii financiare externe şi există aceşti bani“, a explicat Gruia Stoica.

Întrebat de ce a cerut în cadrul negocierilor o eşalonare de plată în rate, acesta a precizat că nu a cerut rate „aşa ca şi cum îţi plăteşti maşina“.

„Acolo este o clauză, că ar fi o problemă cu Consiliul Europei şi am vrut să ne asigurăm că vom face această plată pe măsură ce vom duce până la capăt acea ştergere a datoriei prin conversie în acţiuni. (...) Toată lumea ştia de această conversie şi s-a vorbit şi în timpul negocierilor de ea“, a spus Gruia Stoica.

Compania Grup Feroviar Român a fost declarată joi câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, după şapte ore de negocieri.


   Vă recomandăm: 

GFR şi-a adjudecat CFR Marfă. Plăteşte 202 milioane de euro în 60 de zile şi investeşte 200 de milioane de euro plus 1,5 milioane de euro investiţii de mediu. După lungi negocieri la Ministerul Transporturilor, Grup Feroviar Român (GFR) a renunţat la condiţia impusă, plata eşalonată, şi a fost declarată câştigătorul licitaţiei pentru preluarea a 51% din CFR Marfă. Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, a declarat că preţul oferit de GFR este de 202 milioane de euro, sumă pe care o va plăti în termen de 60 de zile, şi compania se angajeajă să investească alte 200 de milioane de euro.

Cine este Gruia Stoica, câştigătorul CFR Marfă. De la afacerist în satul de romi Toflea la vânzător de dălţi şi operator feroviar. Acum, „regele vagoanelor“. Gruia Stoica (45 de ani), proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), companie care a câştigat licitaţia pentru preluarea a 51% din CFR Marfă, s-a născut în comuna Toflea, judeţul Galaţi. El a reuşit să-şi clădească un business solid în industria căilor ferate atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă şi să ajungă la o avere de sute de milioane de euro.

Cum a rămas Gruia Stoica singur în cursa pentru CFR Marfă. GFR află joi dacă a câştigat licitaţia pentre preluarea transportatorului feroviar de stat. Joi urmează să fie anunţat câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă. Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de Gruia Stoica, este singura care a depus oferta de preluare, după ce asocierea Transferoviar-Donau Finanz s-a retras, iar americanii de la OmniTRAX au fost eliminaţi în faza de precalificare.

Gruia Stoica, GFR: „Avem suma minimă de 180 de milioane de euro pentru CFR Marfă, din fonduri proprii şi bancare“. Grup Feroviar Român deţine suma minimă de 180 de milioane de euro pentru preluarea CFR Marfă, din surse proprii şi bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate şi garanţie de la Raiffeisen Bank Austria, a declarat Gruia Stoica, proprietarul companiei.

EXCLUSIV Transferoviar s-a retras din cursa pentru CFR Marfă pentru că nu a obţinut de la Raiffeisen Bank garanţia de 10 milioane de euro solicitată. Asocierea formată din firma Transferoviar, deţinută de Călin Mitică, şi fondul de investiţii austriac Donau Finanz s-au retras din cursa pentru preluarea CFR Marfă întrucât nu a obţinut scrisoarea de garanţie în valoare de 10 milioane de euro pe care o solicitase de la Raiffeisen Bank. Garanţia de participare trebuia depusă până astăzi, la ora 12.00, la Ministerul Transporturilor, fiind condiţie obligatorie în procesul de privatizare.

Cum trebuie să arate investitorul strategic pe care îl caută statul. Ca să-i evite pe cei care taie fabricile României la fier vechi şi le transformă în malluri, autorităţile au introdus în criteriile de privatizare sintagma „investitor strategic“. „Adevărul“ vă prezintă caracteristicile obligatorii ale acestuia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite