Greşeli frecvente în elaborarea planului de afaceri. Principalele gafe pe care trebuie să le evite întreprinzătorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Greşeli frecvente în elaborarea planului de afaceri. Neatenţia la detalii poate duce la pierderea finanţării
Greşeli frecvente în elaborarea planului de afaceri. Neatenţia la detalii poate duce la pierderea finanţării

Elaborarea unui plan de afaceri convingător presupune, pe lângă o bună cunoaştere a domeniului de activitate al viitoarei întreprinderi, şi atenţia la câteva detalii ce par a nu fi importante. Vă prezentăm ce greşeli sunt frecvente în elaborarea planului de afaceri.

Greşeli frecvente în elaborarea planului de afaceri. Ignorarea fluxului de numerar

În planificarea afacerii, foarte puţini întreprinzători calculează care este necesarul de bani cash pentru realizarea activităţilor de bază.

Cele mai multe calcule se rezumă la costuri şi la sursele de venit. Dacă veniturile sunt mai mari decât costurile şi se obţine profit, atunci investiţia pare oportună.

Totuşi, acesta nu este singura condiţie pe care un model de afacere trebuie să îl îndeplinească.

Disponibilitatea banilor la momentul potrivit este un criteriu important pe care trebuie să/l luaţi în seamă încă din etapa de planificare.

Greşeli frecvente în elaborarea planului de afaceri. Omiterea riscurilor

Entuzismul pentru un business nou îi poate determina pe mulţi antreprenori să omită riscurile care pot apărea în derularea afacerii.

Deşi este bine să porneşti la drum cu optimism, nu strică să te gândeşti şi la riscurile ce ameninţă afacerea.

Planurile de rezervă sunt asul din mâneca la care antreprenorul poate recurge atunci atunci când scenariile negative se materializează.

Greşeli frecvente în elaborarea planului de afaceri. Estimările nerealiste

Antreprenorii cad adesea în capcana estimărilor nerealiste pentru un business: numărul clienţilor potenţiali, costurile de producţie (prea mici în raport cu realitatea din piaţă), nivelul vânzărilor sau preţul la care pot vinde produsele şi serviciile (prea mari).

Premisele de la care porniţi sunt foarte importante pentru că influenţează toate deciziile de business ulterioare.

Mai mult, datele nerealiste sunt uşor de detectat de experţi şi vă pot afecta credibilitatea.

Greşeli frecvente în elaborarea planului de afaceri. Ignorarea competiţiei

Nici o afacere nu activează pe o piaţă complet goală, de aceea este important ca pe parcursul business-planului să arăţi că îi cunoşti pe concurenţii direcţi şi indirecţi.

Dacă antreprenorul îşi subestimează competiţia şi supraestimează valoarea produsului/serviciului propriu, poate da un semnal negativ potenţialilor investitori, pentru că aceştia pot presupune că există riscul că acesta să piardă din vedere şi alte elemente care pot avea un impact semnificativ asupra afacerii.

Greşeli frecvente în elaborarea planului de afaceri. Supraestimarea numărului de consumatori

Dacă pleci de la premisa că cota ta de piaţă va fi enormă şi că toţi vor fi clienţii tăi, îţi vei pierde instantaneu credibilitatea în faţa celor care îţi vor citi planul de afaceri.

Poate pe viitor vei ajunge să îţi creşti cota de piaţă şi să ataci mai multe pieţe-ţintă, dar cel puţin pentru început va trebui să te axezi pe o nişă de piaţă pe care vei putea să o deservesti efectiv.

Greşeli frecvente în elaborarea planului de afaceri. Prezentarea unei lucrări needitate

Poate părea un lucru lipsit de importantă, pentru că mulţi antreprenori se gândesc că ideea pe care o au este atât de valoroasă şi potenţialul pentru profit atât de mare încât nu mai contează cum este prezentat.

În realitate, investitorii sunt atenţi la aceste detalii şi un plan de afaceri plin de greşeli de ortografie îl poate decredibiliza pe antreprenor, chiar dacă ideea sa de afaceri este bună.

Aşa că trebuie să reţii că nu doar ceea scrii este important, ci şi cum scrii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite