UPDATE Fuziune pe piaţa auto. Cu cine se va uni acţionarul majoritar al Dacia

UPDATE Fuziune pe piaţa auto. Cu cine se va uni acţionarul majoritar al Dacia

Unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume şi va uni curând forţele cu Renault, compania care deţine 51% din acţiunile Dacia, informaţia fiind confirmată oficial.

UPDATE 15,00: Consiliul de administraţie al Renault şi-a exprimat luni interesul faţă de proiectul de fuziune prezentat de Fiat - Chrysler, proiect ce ar duce la crearea unui gigant auto ce ar fi depăşit doar de Toyota şi Volkswagen Group. Practic, Renault acceptă oferta de a discuta pe subiect şi rămâne de văzut dacă se va ajunge la un acord.
 
Renault spune, într-un comunicat de presă, că a primit propunerea amicală de fuziune 50:50 cu Fiat-Chrysler şi că ”studiază cu interes oportunitatea unei cooperări de business”.
 
Renault mai spune că va oferi mai târziu informaţii despre evoluţia discuţiilor.
 
 
Ştirea iniţială
 
Fiat Chrysler (FCAU) a declarat luni că a prezentat o propunere de fuziune pentru rivalul francez Renault. Fiecare constructor ar controla jumătate din entitatea rezultată în urma fuziunii, a adăugat acesta, citat de CNN.
 
În urma acestui anunţ, acţiunile Renault (RNLSY) au crescut cu 13%, în timp ce acţiunile Fiat Chrysler au crescut cu aproape 18% în Milano.
 
Companiile au discutat despre modalităţi de cooperare cu privire la produse şi tehnologii noi, însă Fiat Chrysler a spus că s-ar putea obţine mai mult dintr-o fuziune.
 
"Aceste discuţii au arătat clar că o colaborare mai largă printr-o combinaţie ar îmbunătăţi substanţial eficienţa capitalului şi viteza de dezvoltare a produsului", a spus compania italiano-americană.
 
Fiat Chrysler deţine mărci precum Jeep, Dodge, Alfa Romeo şi Maserati. Acesta a spus că o fuziune va crea o companie cu vânzări anuale de vehicule de 8,7 milioane, clasându-se în spatele doar Volkswagen şi Toyota (TM).
Şi producătorii auto germani BMW (BMWYY) şi Daimler (DDAIF) au format un joint-venture care va dezvolta servicii de partajare şi încărcare. Ford (F) şi Volkswagen (VLKAF) colaborează pentru dezvoltarea unor vehicule noi.
Tendinţa spre cooperare s-a accelerat în ultimele luni, pe măsură ce producătorii de automobile au crescut sub presiunea sporită a maşinilor electrice precum Tesla (TSLA) şi companiile de tehnologie, inclusiv Uber (UBER).
 
Renault este deja membru al celei mai mari alianţe auto din lume cu producătorii japonezi Nissan (NSANF) şi Mitsubishi Motors.
 
Nu este clar cum o fuziune cu Fiat Chrysler ar afecta acea alianţă, care a fost aruncată în turbulenţe după arestarea anul trecut a fostului său lider Carlos Ghosn.
 
Renault deţine o participaţie de 43,5% la Nissan, în timp ce Nissan deţine 15% din Renault. Producătorul francez, care vinde mai puţine automobile decât partenerul său japonez, a fost în favoarea companiilor pentru a fuziona.
 
Nissan a refuzat să comenteze luni. Reprezentanţii Mitsubishi Motors nu au fost disponibili imediat.
 
Autorităţile de reglementare vor examina eventual orice înţelegere dintre Fiat Chrysler şi Renault. Cu toate acestea, guvernul francez, care deţine 15% din Renault, a indicat luni că va sprijini o fuziune.
 
"Avem companii mari care au fost construite în afara Europei şi astăzi avem nevoie de companii mari în Europa", a declarat Sibeth Ndiaye, purtător de cuvânt al guvernului francez.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: