Furtuna poliţelor RCA: UNTRR a sesizat Comisia Europeană în legătură cu majorarea tarifelor la asigurările obligatorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Uniunea Transportatorilor din România  a sesizat Comisia Europeană şi Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere cu privire la majorarea RCA şi implicit  a tarifului pentru Cartea Verde.

Reprezentanţii UNTRR susţin că tarifele la RCA încep de la 3.000 de euro şi ajung şi la 25.000 de euro pentru camioane mai vechi de 10 ani. Transportatorii solicită instituţiilor europene găsirea unor soluţii imediate pentru evitarea blocării pieţei asigurărilor, deoarece „costul RCA a crescut cu minim 300% din 2014 până în prezent”, se arată într-un comunicat al UNTRR.

„Având în vedere că asigurarea RCA - Carte verde este obligatorie pentru toate autovehiculele care circulă pe drumurile publice, din România sau din orice altă ţară semnatară a Sistemului Carte verde, aceasta nu ar trebui să te împingă în faliment sau la imposibilitatea de a plăti valori uriaşe RCA, ajunse să egaleze valoarea autovehiculului asigurat. 1 ianuarie 2016 marchează aplicarea Solvency II, ceea ce va conduce la o nouă majorare a costurilor asigurărilor RCA/carte verde”, scriu transportatorii într-un comunicat.

Repreazentanţii UNTRR cer Comisiei Europene şi Uniunii Internaţionale a Transportatorilor să găsească soluţii ca transportatrii români să poată plăti tarife pe care şi le pot permite, argumentând că în România PIB pe cap de locuitor este printre cel mai mic din Europa.

Nemulţumirea transportatorilor a început după falimentul companiei de asigurări ASTRA. Surse din piaţă au declarat pentru Adevărul Financiar că ASTRA avea preţuri promoţionale pentru transportatori şi acoperea în jur de 90% din piaţă.

În aceste condiţii, în care poliţele RCA de la ASTRA erau mult mai ieftine ca la alţi operatori, după falimentul societăţii controlate de omul de afaceri Dan Adamescu, tarifele la poliţele obligatorii devin automat mai mari.

În situaţia în care preţul poliţelor de asigurare este mai mare decât până în prezent, transportatorii spun că firmele mici de transport vor da faliment, iar cele medii şi mari ar putea ajunge să se mute din România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite