Franţa: Vânzările Dacia stagnează, cu două modele în top 10

Franţa: Vânzările Dacia stagnează, cu două modele în top 10

Deşi a avut în ianuarie o creştere sub cea a pieţei, Dacia a revenit cu două modele în top zece după vânzări în Franţa FOTO: Guliver/ Getty Images

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au avansat cu 0,6% în ianuarie, iar cota de piaţă a mărcii deţinute de grupul francez Renault a scăzut, în contextul în care piaţa auto a avut un ritm mai rapid de creştere, însă Dacia a revenit cu două modele în top zece după vânzări.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel, vânzările Dacia în Franţa, cea mai mare piaţă a mărcii româneşti, s-au situat în ianuarie la 8.648 unităţi, faţă de 8.597 unităţi în prima lună a anului trecut, potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto francezi CCFA.
 
Cota de piaţă a Dacia a coborât în acest interval de la 6,46% la 6,28%, informează Mediafax.
 
Piaţa franceză a autoturismelor a consemnat o încetinire în luna ianuarie, fiind în urcare cu 3,5%, la 137.788 maşini, după ce anul trecut a avut o rată de creştere superioară, de 6,8%, la 1,92 milioane de unităţi.
 
Deşi a avut în ianuarie o creştere sub cea a pieţei, Dacia a revenit cu două modele în top zece după vânzări în Franţa.
 
Astfel, Sandero se află acum pe locul al şaptelea, cu 4.193 de autoturisme şi o cotă de 3%, faţă de nouă în decembrie, în timp ce Duster a urcat de pe 13 pe nouă, cu 2.928 maşini, reprezentând o cotă de piaţă de 2,1%.
 
În top 100 se află în luna ianuarie şi Dacia Lodgy - pe 54, Dacia Dokker - pe 71 şi Dacia MCV II - pe 95.
 
Pe segmentul vehiculelor comerciale uşoare, vânzările Dacia au scăzut de la 391 de unităţi în prima lună a anului trecut la 113 unităţi.
 
Anul trecut, vânzările de autoturisme Dacia noi au coborât cu 5% în Franţa, la 97.441 unităţi. Evoluţia negativă a vânzărilor Dacia pe o piaţă în creştere a dus la scăderea cotei de piaţă a mărcii de la 5,71% în 2014 la 5,08% anul trecut.
 
Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 7,7% în 2015, la un nivel record de 550.920 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor publicate, la mijlocul lunii ianuarie, de grupul francez Renault. Dacia a înregistrat o creştere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unităţi în 2014 la 511.510 unităţi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările