UPDATE Fiscul a pus sechestru pe averea lui Gruia Stoica, câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă. ANAF infirmă informaţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Averea omului de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), compania care a câştigat licitaţia pentru preluarea a 51% din CFR Marfă, a fost pusă sub sechestru la finele lunii iunie, au declarat surse din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), potrivit sursazilei.ro. ANAF a informat însă această informaţie.

UPDATE Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a infirmat informaţia potrivit căreia averea lui Gruia Stoica, proprietarul GRF, ar fi fost pusă sub sechestru, potrivit Realitatea TV. 

De asemenea, surse din mediul bancar au declarat, pentru sursazilei.ro, că şi conturile deţinute de Gruia Stoica au fost poprite. Acesta este motivul pentru care Stoica nu a putut obţine vreun împrumut de la nici o bancă românească pentru a achita pachetul de 51% din acţiunile la CFR Marfă.

Preşedintele Traian Băsescu a declarat în urmă cu două săptămâni că omul de afaceri Gruia Stoica caută cu disperare bani la bănci pentru a plătii banii pentru câştigarea licitaţiei.

GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.

Preşedintele şi premierul au o dispută privind privatizarea CFR Marfă, Traian Băsescu cerând ca Victor Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.

Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susţinând însă că tranzacţia trebuie aprobată de CSAT. Preşedinţia a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitaţiei.

Potrivit Ziua News, Gruia Stoica este cercetat de DIICOT Iaşi pentru evaziune fiscală şi privatizarea frauduloasă a companiei TVM (Transbordare Vagoane Marfă). El a declarat, pentru Mediafax, că a fost chemat la DIICOT pentru clarificări privind un dosar din 2005, cu NUP în 2006, după 8 ani în care nu i s-a solicitat nicio declaraţie.

Procurorii DIICOT refuză să comenteze pe seama acestui subiect şi nu oferă nici un detaliu, ancheta fiind în curs.


Vă recomandăm: 

GFR şi-a adjudecat CFR Marfă. Plăteşte 202 milioane de euro în 60 de zile şi investeşte 200 de milioane de euro plus 1,5 milioane de euro investiţii de mediu. După lungi negocieri la Ministerul Transporturilor, Grup Feroviar Român (GFR) a renunţat la condiţia impusă, plata eşalonată, şi a fost declarată câştigătorul licitaţiei pentru preluarea a 51% din CFR Marfă. Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, a declarat că preţul oferit de GFR este de 202 milioane de euro, sumă pe care o va plăti în termen de 60 de zile, şi compania se angajeajă să investească alte 200 de milioane de euro.

Cine este Gruia Stoica, câştigătorul CFR Marfă. De la afacerist în satul de romi Toflea la vânzător de dălţi şi operator feroviar. Acum, „regele vagoanelor“. Gruia Stoica (45 de ani), proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), companie care a câştigat licitaţia pentru preluarea a 51% din CFR Marfă, s-a născut în comuna Toflea, judeţul Galaţi. El a reuşit să-şi clădească un business solid în industria căilor ferate atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă şi să ajungă la o avere de sute de milioane de euro.

Cum a rămas Gruia Stoica singur în cursa pentru CFR Marfă. GFR află joi dacă a câştigat licitaţia pentre preluarea transportatorului feroviar de stat. Joi urmează să fie anunţat câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă. Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de Gruia Stoica, este singura care a depus oferta de preluare, după ce asocierea Transferoviar-Donau Finanz s-a retras, iar americanii de la OmniTRAX au fost eliminaţi în faza de precalificare.

Gruia Stoica, GFR: „Avem suma minimă de 180 de milioane de euro pentru CFR Marfă, din fonduri proprii şi bancare“. Grup Feroviar Român deţine suma minimă de 180 de milioane de euro pentru preluarea CFR Marfă, din surse proprii şi bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate şi garanţie de la Raiffeisen Bank Austria, a declarat Gruia Stoica, proprietarul companiei.

EXCLUSIV Transferoviar s-a retras din cursa pentru CFR Marfă pentru că nu a obţinut de la Raiffeisen Bank garanţia de 10 milioane de euro solicitată. Asocierea formată din firma Transferoviar, deţinută de Călin Mitică, şi fondul de investiţii austriac Donau Finanz s-au retras din cursa pentru preluarea CFR Marfă întrucât nu a obţinut scrisoarea de garanţie în valoare de 10 milioane de euro pe care o solicitase de la Raiffeisen Bank. Garanţia de participare trebuia depusă până astăzi, la ora 12.00, la Ministerul Transporturilor, fiind condiţie obligatorie în procesul de privatizare.

Cum trebuie să arate investitorul strategic pe care îl caută statul. Ca să-i evite pe cei care taie fabricile României la fier vechi şi le transformă în malluri, autorităţile au introdus în criteriile de privatizare sintagma „investitor strategic“. „Adevărul“ vă prezintă caracteristicile obligatorii ale acestuia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite