Dragoş Sîrbu, Flanco: În Flanco învăţ mult despre calitate. La Altex am învăţat mult despre volum

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco din februarie, este o persoană pragmatică – îi plac cifrele, concretul şi consideră că poezia e poezie… până în momentul în care trebuie să decizi dacă este albă sau neagră. Află dintr-un interviu plastic cu el ce ar schimba la mentalitatea clienţilor, ce afaceri urmăreşte pentru Flanco şi cum vede concurenţa din piaţă.

Dragos Sirbu are peste 15 ani de experienta in electroIT si a reusit sa ajunga de la consultant de vanzari la CEO al celui de-al treilea cel mai mare magazin electroIT din tara. El a venit la Flanco in 2012, anterior lucrand pe mai multe pozitii la concurentul direct, Altex.

Wall-Street.ro: Ocupi pozitia de CEO Flanco din februarie, dar in mod sigur deja poti sa imi spui doua strategii implementate de tine in perioada aceasta. 

Dragos Sirbu: Am, intr-adevar, doua decizii care sunt importante. Una este aceea de a schimba echipamentele IT ale companiei, schimbam toate serverele, storage-urie aflate in house. Intr-o luna o sa avem toate echipamentele acestea noi. A doua ar fi legata de cresterea echipei, fata de anul trecut am mai angajat peste 100 de oameni in zona de servicii.

W-S.ro: Prima decizie cum se va reflecta, efectiv, in business-ul vizibil al Flanco?

DS: Noi propovaduim o experienta de cumparare diferita in magazin, vrem sa tratam clientul altfel. Imagineaza-ti ca lucrul acesta, in ziua de astazi, presupune si tehnologie, timp, sa ne miscam repede. De exemplu, una este sa stai la casa un sfert de ora, una este sa stai doua minute. Se vor vedea diferentele, in mod clar.

Cat despre zona de servicii, mergem pe abordarea urmatoare: pretul este important, dar in niciun caz totul.

W-S.ro: Deja toti jucatorii spun asta. 

DS: Te cred, dar o fac mai mult sau mai putin. Noi suntem printre cei care o si fac.

W-S.ro: Da-mi un exemplu concret. 

DS: Sunt mai multe. Transportam produsul clientului pana in casa. Il si desface singur, daca doreste, se asigura. Apoi, in magazin, clientii primesc consultanta, sunt sfatuiti. Avem un sistem bine pus la punct de training si evaluare.

W-S.ro: Cum va arata experienta de shopping electroIT peste 4-5 ani, in general?

DS: (razand) Vrei sa ma intrebi daca va mai exista retail traditional?

W-S.ro: Sunt convins ca va mai exista. 

DS: Da, oamenii vor avea tot timpul nevoia de a socializa, de a interactiona. Vor fi suficient de avizati, vor fi studiat produsele, vor sti ce isi vor dori din ce in ce mai clar. Va fi o combinatie intre servicii si tehnologie. Internetul a schimbat si va continua sa schimbe profilul consumatorului. Toata lumea discuta de cat de mult a schimbat criza profilul consumatorului electroIT, dar eu cred ca tehnologia l-a schimbat mult mai mult. Faptul ca are atat de liber acces la orice fel de informatie, recenzii, pareri, il face mult mai avizat si pe noi ne obliga sa fim mult mai buni decat eram inainte.

W-S.ro: Spune-mi doua lucruri care ar trebui imbunatatite, care nu merg perfect in cazul Flanco. 

DS: Daca un manager iti spune ca ceva merge perfect, se poate duce acasa. Avem multe lucruri de imbunatatit, mentionez doar zona de supply chain. Trebuie sa ne eficientizam toate zonele care intervin in business-ul nostru. Supply chain reprezinta intreg traseul produsului, de la comanda pana la client pana la serviciile post vanzare. Apar costuri care pot fi eficientizate, marfa sa ajunga la timp in toate punctele cheie. Trebuie, in conditiile unei piete foarte concurentiale, sa fim competitivi pe toate segmentele business-urilor.

Citiţi continuarea interviului pe www.wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite