Compania de Autostrăzi va plăti 1,14 miliarde de lei constructorilor loturilor 2 şi 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, cu 45% sub valoarea estimată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) va plăti 1,14 miliarde de lei, fără TVA, asocierilor cărora le-a atribuit contractele pentru construcţia şi execuţia loturilor 2 şi 3 ale autostrăzii Lugoj-Deva, suma fiind cu 45% mai mică faţă de nivelul estimat iniţial pentru cele două proiecte.

Contractul pentru construcţia lotului 2 a fost atribuit la 18 octombrie asocierii italiene Salini - Secol. Proiectul a fost estimat la 1,081 miliarde lei, dar lucrările au fost adjudecate pentru 562,7 milioane lei. Pentru lotul 3, contractul a fost adjudecat la 21 octombrie de consorţiul Teloxim Con (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) - Comsa (Spania) - Aldesa Construcciones (Spania) - Arcadis Eurometudes (Olanda) pentru 579,9 milioane lei, proiectul fiind evaluat iniţial la 1,008 miliarde lei, potrivit unui anunţ al CNADNR.

CNADNR a primit 18 oferte pentru lotul 2, respectiv 16 oferte pentru lotul 3. Câştigătorii celor două proiecte au desemnaţi în luna mai, însă procedurile au fost contestate.

La finele lunii iulie, Compania de Drumuri a atribuit asocierii Tehnostrade - Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, un contract de 419,4 milioane lei, pentru proiectarea şi construcţia lotului 4 al acestei autostrăzi. Lucrările au fost estimate iniţial la 1,048 miliarde lei. Sumele nu includ TVA.

Cele trei loturi însumează 71,9 kilometri. Proiectarea este preconizată să dureze maximum şase luni, iar execuţia lucrărilor cel mult doi ani.

În 2011 CNADNR a selectat consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni pentru primul lot al autostrăzii, constructorul avansând o ofertă de 681 milioane lei.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, a declarat la finele lunii octombrie că primul lot va fi inaugurat în decembrie. Autostrada Lugoj-Deva face parte din Coridorul IV paneuropean iar lucrările sunt finanţate din Fondul de Coeziune (85%) şi din bugetul de stat (15%).


Mai puteţi citi: 

Prefectul de Argeş, Cristian Soare, e sigur că lucrările la autostrada Piteşti-Sibiu vor începe în mandatul său. Prefectul Cristian Soare este convins că, în ciuda controverselor pe marginea mutării coridorului IV Pan European, autostrada Sibiu-Piteşti va fi realizată în exerciţiul financiar următor şi nu amânată după 2020, aşa cum agitase spiritele ministrul Dan Şova

Liviu Dragnea: „Va fi o autostradă Sibiu-Braşov-Bacău şi una Sibiu-Piteşti. Prima va fi, poate, Sibiu-Braşov”. Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat, la emisiunea „După 20 de ani” de la ProTV, răspunzând unei întrebări, că va exista atât o autostradă Sibiu-Braşov-Bacău, cât şi una între Sibiu şi Piteşti, menţionând că este posibil, în opinia sa, ca cea dintre Sibiu şi Braşov să fie construită prima.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite