De la pantofi la maşini: Leonardo vrea să îşi facă o consignaţie auto, pentru plata datoriilor. Se analizează şi darea în plată a unor active

De la pantofi la maşini: Leonardo vrea să îşi facă o consignaţie auto, pentru plata datoriilor. Se analizează şi darea în plată a unor active

Leonardo se află în insolvenţă din anul 2009  FOTO Adevărul

Retailerul român de încălţăminte Leonardo, aflat în insolvenţă, ia în calcul atât vânzarea unor active sau unui pachet de acţiuni, cât şi intrarea pe noi pieţe, precum cea a vânzărilor auto, pentru a-şi plăti datoriile către creditori, potrivit propunerii de modificare a planului de reorganizare.

„Din analiza activităţii realizate în cadrul celor peste 3 ani de reorganizare pe care societatea i-a parcurs s-a desprins concluzia că, pentru reuşita planului de reorganizare, sunt necesare măsuri suplimentare de reorganizare ce nu au fost avute în vedere la data propunerii planului. Astfel, în actualul stadiu al implementării planului de reorganizare apreciem că se impune modificarea planului în sensul creării cadrului procedural pentru asigurarea posibilităţii de suplimentare a surselor financiare pe care societatea le are la dispoziţie în vederea asigurării respectării distribuirilor prevăzute în programul de plăţi“, se arată în planul de reorganizare.
 
Printre măsurile generatoare de surplus de numerar prezentate se numără, pe lângă continuarea derulării activităţii curente, vânzarea unor active excedentare, valorificarea unui teren 2,5 hectare situat în Oradea, prin transformarea acestuia într-un spaţiu destinat derulării unei activităţi de tipul „consignaţie auto“, dar şi atragerea unuia sau mai mulţi investitori terţi, acţionari sau creditori - ca măsură alternativă, pentru situaţia în care va fi necesar.
 
Plata în natură a datoriilor
 
De asemenea, se are în vedere şi darea în plată a unor active, fuziuni şi divizări cu acordul creditorilor, transmiterea tuturor sau a unora dintre bunurile averii debitorului către una ori mai multe persoane fizice sau juridice, lichidarea tuturor sau a unora dintre bunurile societăţii, separat ori în bloc.
 
Creditorii Leonardo sunt BRD, Unicredit Ţiriac Bank, RBS, Bancpost, Banca Italo - Romena şi Administraţia Finanţelor Publice Oradea.
 
Cum a evoluat societatea până acum
 
Leonardo, care a deschis primul magazin în 1994 în Oradea, are în administrare directă 97 magazine, situate în 59 de oraşe, potrivit datelor de pe site-ul companiei. În Bucureşti, retailerul are 12 unităţi.
Compania a intrat în insolvenţă în a doua jumătate a anului 2009, cu datorii de 100 milioane euro.
În 2008, societatea avea peste 200 de magazine în principalele zone urbane din România, Ungaria, Bulgaria şi Moldova, peste 3.000 angajaţi şi vânzări de 500 milioane de lei. În 2012, Leonardo a înregistrat o cifră de afaceri de 219,7 milioane lei, pierderi de 27,7 milioane lei şi peste 1.100 de angajaţi.
 
Principalii competitori ai Leonardo sunt retailerul german Deichmann şi cel polonez CCC.
 
Mai puteţi citi:
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: