UPDATE De ce întârzie reparaţiile la Săgeata Albastră

UPDATE De ce întârzie reparaţiile la Săgeata Albastră

Automotoarele Desiro ies din garanţie în acest an

Aflată în ultima fază a derulării procedurii de achiziţie publică, licitaţia organizată de către CFR Călători SA, în vederea asigurării serviciilor de reparaţii şi mentenanţă a automotoarelor Desiro, montate pe celebrele trenuri Săgeata Albastră, riscă să se amâne la nesfârşit, din cauza unui litigiu.

Ştiri pe aceeaşi temă

În etapa finală a licitaţiei s-au calificat trei agenţi economici: Astra Vagoane Călători SA Arad, grupul feroviar Grampet şi concernul francez Alstom – filiala România.

Ei bine, potrivit unor surse din piaţa feroviară, societatea Remarul 16 Februarie – care nu a participat la aceste proceduri de selecţie – ar urma să conteste la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor şi, ulterior, în instanţă, această achiziţie, pentru blocarea ei.

O afacere de 50 de milioane de euro

Reamintim că repararea şi mentenanţa Săgeţilor Albastre este o afacere de aproximativ 50 de milioane de euro, pentru un contract care se va întinde pe trei ani. Procedurile au fost demarate în urmă cu câteva luni, când CFR Călători SA a făcut public faptul că intentionează să achiziţioneze servicii privind repararea şi mentananţa pentru automotoarele tip Desiro.

Aceste automotoare au fost achiziţionate, în anul 2003, de la constructorul Siemens, iar anul acesta au ieşit din garanţie. Motoarele lor ar trebui să funcţioneze, potrivit specificaţiilor tehnice, fără probleme majore până în anul 2018, dar service-ul şi mentenanţa acestora trebuie asigurate anual.


UPDATE: Remarul nu a depus contestaţie

SC Remarul 16 Februarie SA precizează, într-un comunicat, că a participat la procesul de selecţie organizat de CFR Călători, în acest proces derulându-se prima etapă în data de 5 decembrie 2013 şi „urmând ca în zilele următoare să se deruleze cea de-a doua etapă în care societatea a fost admisă“.

Remarul 16 Februarie nu a depus nici o contestaţie şi nici nu s-a adresat instanţei cu privire la această achiziţie, şi anume licitaţia de asigurare de servicii de reparaţii şi mentenanţă a automotoarelor Desiro“, arată Remarul 16 Februarie.

Totodată, „menţionăm că societatea noastră are în curs de derulare un contract de reparaţii specifice osii Desiro, încheiat cu aceeaşi autoritate contractantă. Mai mult, societatea noastră a mai executat, în trecut, servicii de reparaţii la Desiro tot pentru SNTFC CFR Călători SA, deci are experienţa necesara în vederea ducerii la bun sfârşit a unor asemenea contracte“, a mai precizat compania feroviară.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările