Dacia a vândut anul trecut 1.400 de maşini pe zi şi a trecut pragul de o jumătate de milion de unităţi livrate

Dacia a vândut anul trecut 1.400 de maşini pe zi şi a trecut pragul de o jumătate de milion de unităţi livrate

Anul trecut, Dacia a lansat Logan 10 ani, cu ocazia împlinirii unui deceniu de la privatizare

Vânzările constructorului de autovehicule au depăşit pragul de jumătate de milion de exemplare anul trecut, în creştere cu 19% faţă de 2013.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Cu vânzări cifrate la 511.465 de unităţi, Dacia a reuşit în 2014 cea mai bună performanţă comercială din istoria sa“, a anunţat ieri conducerea Dacia Group.

Matematica arată că, având în vedere acest total al vânzărilor anuale, Dacia a livrat, în medie, 42.622 de maşini pe lună, respectiv 1.400 de unităţi pe zi în 2014.

Marca românească se alătură astfel clubului restrâns al constructorilor care vând mai mult de jumătate de milion de maşini anual.

Franţa, principala piaţă

Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.893 de unităţi, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%.

„Anul 2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unităţi. Trecem peste jumătate de milion de maşini vândute, fiind printre cei mai dinamici din Europa.
Remarcăm creşteri în multe ţări, inclusiv în România“, a declarat, într-o conferinţă de presă, Jan Ptacek, director comercial Dacia.

Cel mai vândut model la nivel global a fost Sandero, cu 169.000 de unităţi, din care 80% în Europa Occidentală, iar din acesta vânzările de Sandero Stepway au o pondere de peste 50%.

Pe locul al doilea ca vânzări pe plan mondial se află Duster, cu 160.318 unităţi vândute, lideri fiind pieţele din România, Franţa şi Spania.

Dacia a vândut, de asemenea, 100.000 de modele Logan, cel mai multe în România (peste 11.300), dar şi alte ţări din Europa de Est.

De altfel, Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din maşinile vândute de Dacia în 2014 fiind înmatriculate în ţările europene. Marca românească a câştigat anul trecut 0,4 puncte procentuale, ajungând să deţină 2,5% din piaţa regiunii.

Modele noi şi pieţe noi în 2015

„Avem încredere pentru potenţialul pieţei din România, pentru că a revenit pe creştere în 2014, şi sperăm că tendinţa va continua şi în 2015. Ar trebui să fie un an foarte bun pentru Dacia, ne uităm cu optimism la 2015. Ne vom îmbogăţi gama cu noi modele, respectiv Lodgy şi Dokker Stepway“, a adăugat oficialul Dacia.

“Suntem pe cale să creştem numărul de pieţe, de curând am început vânzările în Israel şi suntem prezenţi în 43 de ţări. Creşterea ar trebui să-şi urmeze cursul în 2015, ţinând cont de piaţa europeană, care şi-a relut tendiţa pozitivă şi de perspectivele mai degrabă optimiste pe piaţa românească, creşterea ar trebui să continue şi pe 2015“, a spus Jan Ptacek

România: lider pe toate segmentele

„Fiecare model Dacia s-a situat în 2014 în poziţia de lider în segmentul său în România. Cu peste 11.300 de unităţi vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 38% din vânzările totale, Logan berlină rămâne «soclul» mărcii Dacia în România.

În iunie 2014, oferta Logan s-a îmbogăţit cu o serie limitată intitulată Logan 10 ani.

Versiunea MCV a adăugat 2.646 unităţi la acest total şi s-a impus ca cel mai vândut model break din România.
Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu 6.134 unităţi vândute.

Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detaşat segmentul B-hatch şi, cu aproape 5.000 de unităţi, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele“, arată datele Dacia.

Din 2004, constructorul de autovehicule este deţinut de grupul francez Renault.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările