Dacia face furori în Occident

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Producătorul de la Mioveni are o strategie de vânzări cu care i-a bătut pe marii săi concurenţi din UE FOTO Reuters
Producătorul de la Mioveni are o strategie de vânzări cu care i-a bătut pe marii săi concurenţi din UE FOTO Reuters

Pe fondul crizei prelungite, europenii se reorientează tot mai mult către modelele ieftine, iar Dacia se pliază exact pe această cerere

Vânzările Dacia cresc în Europa, în condiţiile în care piaţa auto de pe „bătrânul continent“ este în scădere. Succesul său vine pe măsură ce cumpărătorii europeni se reorientează, pe fondul crizei, către modele mai ieftine şi care consumă mai puţin. Constructorul de la Mioveni este unul dintre motoarele economiei autohtone şi cel mai mare exportator al României.

Înmatriculările Dacia în Germania au crescut cu 6,7% în primele patru luni ale acestui an, ajungând la 14.609 unităţi. Per ansamblu, piaţa germană a consemnat o scădere de 8,5%, potrivit KBA, Oficiul de Înmatriculări Auto german.

Mai mult, Dacia a ajuns acum să vândă aproape jumătate din cât vinde Renault, înmatriculările de autoturisme noi sub această marcă scăzând cu 5,2%, până la 35.264 de autovehicule. În luna aprilie, înmatriculările Dacia au urcat cu 33%, la 4.365 de autoturisme.

Printre puţinii care ies pe plus

Pe de altă parte, Dacia a înregistrat în primele patru luni cea mai mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme din Franţa, de 23%, până la 30.352 de unităţi. Piaţa franceză per total a consemnat o scădere de 12,3%, până la 591.741 de unităţi, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.

Dacia a fost printre puţinele care s-au aflat pe plus în UE, creşteri înregistrând doar mărcile Hyundai (19%), Kia (6,9%), Lexus (5,3%), Fiat (4,8%) şi Toyota (3%). Modelul Sandero a fost în primele patru luni în topul celor mai vândute autoturisme, fiind pe poziţia a zecea, cu livrări de 12.395 de unităţi.
SUV-ul Duster se situează pe poziţia a 15-a, cu 10.400 de unităţi înmatriculate.

Imitaţia ca reţetă a succesului

În fapt, succesul Dacia este atât de elocvent încât Nissan – partenerul de alianţă al Renault – a reînviat marca Datsun pentru a produce autoturisme low-cost. Şi alţi producători încearcă o strategie asemănătoare: Volkswagen vrea să creeze o maşină ieftină, în vreme ce indienii de la Tata şi Mahindra au prezentat deja astfel de modele. Dacia s-a confruntat acum câteva luni cu o grevă a angajaţilor şi a ameninţat cu creşterea producţiei în Maroc, unde un muncitor ar câştiga jumătate din cât câştigă un lucrător din România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite