Dacia înregistrează cea mai mare creştere a vânzărilor în Franţa. Sandero ocupă locul 5 în topul modelelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Modelul Dacia Sandero ocupă locul cinci în topul celor mai bine vândute modele
Modelul Dacia Sandero ocupă locul cinci în topul celor mai bine vândute modele

Dacia a înregistrat în primele două luni cea mai puternică creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi în rândul mărcilor de volum din Franţa, cu un avans de aproape 14%, la 18.044 de unităţi, într-o piaţă în scădere uşoară, în timp ce Sandero se situează pe cinci în topul celor mai bine vândute modele.

Piaţa franceză a scăzut cu 0,5% în primele două luni, la 266.754 de unităţi, potrivit datelor prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile.

Cota de piaţă a mărcii Dacia a crescut de la 5,91% în ianuarie-februarie anul trecut la 6,76% în acest an. Creşteri procentuale mai mari decât Dacia au înregistrat Lancia - în urcare cu 54,3%, la 841 de unităţi, Lexus - cu o creştere de 34%, la 524 autoturisme şi Rolls Royce - cu un avans de 33% la 4 maşini.

Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat un avans al înmatriculărilor de 6,6%, la 69.867 de maşini. Marca Renault a urcat cu 4,3%, la 51.823 unităţi. Cota de piaţă a grupului, pe locul al doilea în Franţa după vânzări, a urcat de la 24,44% anul trecut la 26,19%.

Înmatriculările liderului pieţei, grupul PSA Peugeot Citroen, au urcat cu 5%, la 82.845 unităţi. Peugeot are o cotă de piaţă de 31,1%. 

Sandero se situează pe locul cinci în topul celor mai bine vândute modele în primele două luni, cu 8.946 de autoturisme şi o cotă de piaţă de 3,4%. Lider este Renault Clio IV, cu vânzări de 14.411 unităţi şi cotă de piaţă 5,4%.

În ianuarie, Sandero a ocupat locul al patrulea în topul modelelor după vânzări, cu 4.868 maşini şi cotă de piaţă de 3,9%.

Dacia este prezentă în top 100 şi cu Duster - locul 13 cu vânzări de 6.019 unităţi şi cotă de piaţă de 2,3%, Logan MCV II - locul 51 cu vânzări de 1.241 unităţi şi cotă de piaţă de 0,5%, precum şi Lodgy - locul 60 cu 1.059 de unităţi şi cotă de piaţă de 0,4%.

În luna februarie, Dacia a înregistrat cea mai puternică creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din Franţa, în rândul mărcilor de volum, cu 10,1%, la 9.063 unităţi, în timp ce piaţa franceză a trecut din nou pe scădere, după o revenire uşoară în luna ianuarie.

Doar Lexus, cu o creştere de 13,1% a depăşit Dacia, însă marca de lux a grupului auto Toyota a vândut în februarie în Franţa doar 198 de maşini.

Piaţa franceză a scăzut cu 1,4%, la 141.300 de autoturisme, după ce în prima lună a anului a înregistrat un avans de 0,5%. Cota de piaţă a Dacia a crescut de la 5,75% în februarie anul trecut la 6,41%. PSA Peugeot Citroen a consemnat un avans de 4,2%, la 42.735 unităţi. Grupul Renault, care deţine Dacia, a crescut cu 1,7%, la 35.720 de maşini. Înmatriculările mărcii Renault au scăzut cu 0,9%, la 26.657 unităţi, după ce în ianuarie au avansat cu 10,5%.

Pe piaţa autovehiculelor comerciale uşoare, înmatriculările Dacia au scăzut cu 3,3%, la 557 în primele două luni, în timp ce în februarie au înregistrat un declin de 10,7%, la 234 unităţi. Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cu cu aproape 94.000 de maşini vândute anul trecut.


Mai puteţi citi: 

Dacia a salvat Renault: vânzările producătorului de la Mioveni au ajuns o treime din cele Renault, după o creştere de 31% în noiembrieVânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, producătorul de la Mioveni ajungând acum să reprezinte 38% din vânzările mărcii Renault.

Exporturile României au atins un nou record istoric: peste 49 de miliarde de euro. În anul 2013, exporturile au însumat 49,56 miliarde de euro (219,12 miliarde lei), reprezentând un nou maxim istoric, reiese din datele comunicate de INS. În aceeaşi perioadă, importurile au totalizat 244,33 miliarde de lei (55,26 miliarde de euro), ceea ce a dus la un deficit comercial de 5,7 miliarde de euro, în scădere cu peste 41% faţă de cel din 2012.

Dan Şova mută din pix autostrada Piteşti-Sibiu. Ministrul susţine o variantă prin BraşovDan Şova a propus ca închiderea Coridorului IV Pan-european rutier să fie făcută pe tronsonul Braşov – Sibiu, şi nu pe Piteşti – Sibiu, aşa cum  era stabilit. Între timp, autorităţile braşovene îşi fac planuri de investiţii, iar Uzina Dacia, care ar fi afectată de această mutare, prevesteşte un dezastru economic.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite