Dacia a demarat şi în criză. Vânzările la nivel mondial au crescut cu aproape 5%, ajungând la un nou maxim istoric

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia rămâne liderul pieţei auto din România, chiar dacă vânzările au scăzut la 22.148 unităţi vândute FOTO Adevărul
Dacia rămâne liderul pieţei auto din România, chiar dacă vânzările au scăzut la 22.148 unităţi vândute FOTO Adevărul

Vânzările Dacia au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate pe piaţa locală, unde compania se menţine totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfaceri au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.

"2012 marchează mai multe recorduri pentru marca Dacia. În primul rând, din punct de vedere al performanţei comerciale globale. În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, nu mai puţin de 359.822 de autovehicule purtând sigla Dacia, în creştere cu 4,8% faţă de nivelul înregistrat în 2011", se arată într-un comunicat de presă al companiei. 

Pe pieţele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creştere cu 8% a vânzărilor, cu 337.674 unităţi comercializate în 43 de ţări. Principalele performere sunt pieţele din zona Euromed (nordul Africii şi bazinul mediteranean), cu o creştere de 26,6%.

Vânzările în Europa Occidentală s-au menţinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent în contextul în care piaţa regională a scăzut cu 8,6%. În total, în perimetrul Europei Occidentale, au fost vândute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.

Topul pieţelor

Franţa a dominat, şi în 2012, topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 şi Spania - 17.847.

Dacia rămâne liderul pieţei auto din România, deşi vânzările pe piaţa locală se plasează abia pe poziţia a şasea în topul internaţional, cu 22.148 unităţi vândute.

"Situaţia pieţei auto din România, profund afectată de incertitudini şi de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieţei totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%. Restricţiile de pe piaţa creditelor au afectat cu precădere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienţi în totalul vânzărilor de vehicule noi de pe piaţa românească a scăzut astfel cu peste 50% în 2012. Este de menţionat faptul că persoanele fizice constituie în mod tradiţional o parte foarte importantă din clienţii Dacia", se menţionează în comunicatul companiei.

În acest context, defavorabil, Dacia a reuşit să-şi menţină poziţia de lider de piaţă, cu peste 26% din totalul vânzărilor de vehicule noi din România. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate în cursul anului trecut pe piaţa locală, 20.050 sunt autoturisme iar restul de 2.098 de unităţi sunt vehicule utilitare.

În clasamentul intern pe modele, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă, cu 9.208 unităţi comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unităţi şi de Logan MCV, cu 1.940 de unităţi.

De asemenea, producătorul auto menţionează demarajul bun al noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway, precum şi rezultatele promiţătoare ale modelului Dokker.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite