Dacia a avut în ianuarie cea mai puternică creştere a vânzărilor auto în Franţa, cu o creştere de 18%

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia este cel mai mare exportator din România
Dacia este cel mai mare exportator din România

Dacia a înregistrat în luna ianuarie cea mai puternică creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi în Franţa, cu 18%, la aproape 9.000 de unităţi, cu o cotă de piaţă de 7,16%, în timp ce piaţa franceză a revenit uşor după mai mulţi ani de scădere, scrie Mediafax.

Astfel, numărul înmatriculărilor de automobile noi marca Dacia în Franţa a urcat în ianuarie cu 17,9% faţă de nivelul din periaoda corespunzătoare a anului trecut, de la 7.600 unităţi la 8.980 unităţi, cota de piaţă a producătorului român pe piaţa autohtonă a grupului Renault avansând astfel la 7,16%, faţă de 6,1% cu un an în urmă, potrivit datelor prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile.

Înmatriculările de autoturisme noi din Franţa au crescut în ianuarie cu 0,5%, la 125.500 unităţi, după o contracţie de 5,7% anul trecut.

Constructorii din Hexagon iau partea leului

Constructorii Peugeot-Citroen şi Renault şi-au consolidat poziţia dominantă, înregistrând o cotă de piaţă combinată de 59,27%, faţă de 54,77% cu un an în urmă.

Înmatriculările totale ale celor două concerne au urcat cu 8,8% în prima lună din an, la aproape 74.400 unităţi.

Cu creşteri de 18% la Dacia şi 10,5% la marca Renault, grupul Renault a înregistrat un avans de 12,4% al vânzărilor în ianuarie, la 34.150 automobile, revendicând 27,22% din piaţă, faţă de 24,35% la începutul anului trecut.

Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a avut vânzări în creştere cu 4,5%, la 4.700 unităţi, cu o cotă de piaţă de 3,77%.

PSA Peugeot Citroen a consemnat totodată o creştere de 6%, la 40.120 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de aproape 32%.

Concurenţă germană şi japoneză

Cel mai important producător străin din Franţa a rămas în continuare Volkswagen, deşi vânzările grupului german au scăzut cu 9,1% în prima lună a acestui an, la circa 15.300 unităţi. Cota de piaţă a VW a coborât de la 13,5% la 12,2%.

Locul al doilea în rândul constructorilor străini şi al patrulea pe piaţă a revenit Toyota. Grupul japonez a consemnat un avans de 10,5% al vânzărilor în ianuarie, la 5.500 unităţi, acumulând 4,4% din piaţă.

Mai puteţi citi:

Dacia a salvat Renault: vânzările producătorului de la Mioveni au ajuns o treime din cele Renault, după o creştere de 31% în noiembrie

Vânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, producătorul de la Mioveni ajungând acum să reprezinte 38% din vânzările mărcii Renault.

Exporturile au crescut cu 9% în primele 11 luni din 2013. Ce produse româneşti au căutare pe pieţele externe

Deficitul comercial a scăzut în primele 11 luni ale anului trecut cu 3,5 miliarde de euro, la 5,19 miliarde de euro, după ce exporturile au avansat cu 9%, iar importurile cu doar 0,4%, anunţă Institutul Naţional de Statistică (INS).

Cinci puncte tari şi cinci puncte slabe pentru economia României în 2014

Anul 2014 are toate şansele să fie mai bun decât 2013 din punct de vedere economic dacă nu vor fi scandaluri majore în politică, dacă evoluţia leului faţă de euro va fi stabilă şi dacă nu se întâmplă nimic rău în zona euro, scrie, într-o opinie, Sorin Pâslaru, redactor-şef al „Ziarului Financiar“.

Braşovul a exportat mărfuri de 1,69 miliarde de euro, fiind liderul Regiunii Centru şi pe locul al patrulea la nivel naţional

Exporturile Braşovului s-au realizat în primele nouă luni ale anului 2013. Statisticole arată că această cifră este cu 14,6% mai mare decât cea din perioada similar a anului 2012.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite