Articol publicitar

„Dacă ar fi să o luăm de la capăt, am vrea să fim tot aici: întotdeauna prima opţiune a clienţilor noştri”

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Andrei Cristian Pascan este managerul Originals, magazinul online multibrand prin care sunt comercializate produse de încaltaminte, îmbrăcăminte şi accesorii, pentru femei, bărbaţi şi copii.

Cu peste opt ani experienta in business, Andrei Cristian Pascan vorbeste despre provocarile unui magazin online ajuns la maturitate, in postura de lider de piata si despre noua experienta surprinzatoare de shopping pe care o propune clientilor odata cu rebrandingul din acest an.

Andrei Cristian Pascan, alaturi de prietenul si asociatul sau Ciprian Mihalache sunt doi tineri de succes care au construit un brand  - Originals ce te indeamna sa iti definesti stilul de viata, personalitatea, pasiunile si interesele, diversitatea si originalitatea.

Cum a aparut ideea business-ului Originals?  Rezumati povestea brandului Originals in cateva cuvinte.

Andrei Cristian Pascan: Ideea legata de crearea brandului Originals a aparut acum aproape un deceniu, de la doi prieteni foarte buni, care tineri fiind, cu vise si putere de munca au hotarat sa investeasca intr-o afacere comuna, care sa ii defineasca. Impreuna cu Ciprian Mihalache, pe care il consider mai mult decat un simplu asociat al companiei Originals, am reinvestit economiile si am pornit timid cu trei produse si tot atatea branduri. Am stiut din primul moment cat de importante sunt pentru clientul Originals autenticitatea, diversitatea si calitatea produselor pe care le cauta si de aceea am selectat, cu responsabilitate si dedicare, ca parteneri, doar acele branduri care respecta atributele cautate de clientii nostri. Originals este magazinul online care da startul comportamentului smart in moda. Clientii pot combina trendurile cu stilurile care li se potrivesc cel mai bine si cu nevoia de confort de fiecare zi

Daca ar fi sa rezumam in cifre businessul Originals, evolutia este evidenta: de la 3 branduri, in 2004, la 27 de branduri de renume, in prezent, dintre care pot fi mentionate: adidas, Nike, Converse si Puma; unic distribuitor oficial, în Romania, pentru marcile Ecko Unlimited, Ecko Red, Marc Ecko Cut & Sew, Sir Benni Miles, Zoo York, clienti in peste 2500 de localitati si peste 200.000 de produse de brand vandute.

In cat timp s-a produs evolutia de la start-up, la lider de piata pe nisa?

Andrei Cristian Pascan: Trecerea de la start-up, la lider de piata s-a produs natural, ca urmare a satisfactiei clientilor nostri in raport cu oferta de produse si servicii Originals. A fost un parcurs care a presupus foarte multa munca, investitii masive din partea intregii echipe, dar si satisfactii pe masura. Nu am simtit acest drum ca fiind unul greu, ci mai mult provocator. Pozitia spre care munca si implicarea noastra ne-au condus o consideram un angajament permanent – sa fii lider implica mult mai multe responsabilitati si riscuri decat isi poate imagina orice competitor.

Daca ar trebui sa o luam de la capat, am vrea sa fim tot aici – intotdeauna prima optiune a clientilor nostri.

La 8 ani de la infiintare ati decis rebrandingul. Ce a generat aceasta necesitate si de ce acum, in 2014?

Andrei Cristian Pascan: Am inceput sa lucram la rebranding inca din 2013 pentru a veni si mai aproape de preferintele si necesitatile clientilor nostri. Ei sunt cei mai importanti pentru noi si merita sa beneficieze de o experienta de shopping surprinzatoare pe care o putem oferi acum datorita transformarii profunde a principalului nostru instrument de comunicare cu acestia - platforma oficiala a magazinului on-line Originals www.originals.ro. Intreg portofoliul de produse a fost reorganizat in functie de stilurile vestimentare ale clientilor nostri, tipuri si categorii de consum, astfel incat sa se identifice stilistic si social. In acelaşi timp, procesul de cumparare a fost simplificat la doar cativa pasi intuitivi pe care clientii nostri trebuie sa ii parcurga ca produsele preferate sa ajunga in posesia lor.

Momentul potrivit pentru a lansa si comunica noile directii de dezvoltare, care implica redefinirea misiunii, viziunii si valorilor de brand, toate avand ca pion central clientul, il reprezinta aniversarea celor 8 ani de la infiintarea Originals.

Ce atuuri pozitioneaza Originals in topul magazinelor online de profil?

Andrei Cristian Pascan: Originals pune intotdeauna pe primul loc nevoile clientilor, de aici deriva oferirea de beneficii si servicii adiacente procesului de cumparare, precum si preocuparea pentru o oferta multibrand difersificata de produse in acord cu preferintele clientilor nostri.

Oferim asistenta on-line si telefonica pe tot parcursul procesului de cumparare, dar si post-cumparare, perioada de extragarantie de 200 de zile (de peste sapte ori mai mare decat perioada legala obligatorie) si de extrareturnare de 366 de zile zile (cu 356 de zile mai mare decat perioada legala obligatorie), livrarea comenzii in 24 de ore, transport gratuit pentru comenzi cu o valoare mai mare de 299 lei.

Un avantaj concurential unic, ce ne diferentiaza in piata, este si portofoliul de branduri, care se transpune, in permanenta, intr-o oferta de produse adaptate stilului de viata si vestimentar al clientilor. Originals este distribuitor oficial pentru 27 de branduri de renume si unic distribuitor oficial, în Romania, pentru marcile Ecko Unlimited, Ecko Red, Marc Ecko Cut & Sew, Sir Benni Miles, Zoo York. Caracterul exclusiv al produselor oferite reprezinta un important avantaj atat pentru clienti, cat si in raport cu principalii concurenti Originals.

Astfel., am reusit sa ne mentinem pozitia de lider pe nisa, prin cresterea unui brand, nu doar prin campanii de vanzari. De la an la an, ne-am dublat cifra de afaceri si numarul de clienti. Ca o recunoastere a muncii depuse am obtinut in 2012 premiul „Magazinul Anului in E-commerce” oferit in cadrul Galei Premiilor eCommerce.

Cum a fost anul 2013 pentru Originals?

Andrei Cristian Pascan: Trendul inregistrat de Originals este ascendent, insa este influentat, ca in toate sectoarele de activitate, contextual de variabile pe care nu le putem controla: de indicatori macro-economici si de contextul socio-economic.

Cunoscand acesti indicatori, reusim sa sustinem natural cresterea vanzarilor, eforturile noastre concentrandu-se spre programe de loializare si beneficii atat pentru clientii, cat si pentru partenerii nostri.

Pana acum, Originals a vandut peste 200.000 de produse clientilor sai din toate localitatile din Romania, inregristrand o cifra de afaceri, in 2013, de aproximativ 3,5 milioane lei

Care este mixul ce determina succesul unui magazin online si care sunt capcanele unei astfel de afaceri?

Andrei Cristian Pascan: Sa deschizi un magazin online poate parea usor - ca si comerciant  beneficiezi de o piata de desfacere mult mai mare (la nivel national) precum si de  costuri mici de intretinere care se reflecta in pretul de vanzare. Totusi, mentinerea unui astfel magazin trebuie sa fie sustinuta de o strategie de marketing complexa. Originals studiaza in permanenta piata pentru a oferi cele mai dorite si apreciate produse de brand, diversitatea fiind reflectata atat ca oferta, cat si ca pret. De asemenea, ne concentram atentia ca experienta de cumparare sa fie una placuta – vorbim aici atat de comanda, livrare, plata, cat si de comunicarea permanenta si particularizata pe care o avem cu fiecare client in parte.

Toate acestea implica perseverenta, cunoasterea noilor tendinte in domeniul e-commerce si un customer service la un  nivel inalt.

Pentru a fi un mediu concurential profitabil pentru fiecare jucator din piata, lupta nu trebuie sa se faca in preturi – aici apare si cea mai ispititoare capcana – angajarea intr-o lupta in preturi cu principalii competitori. Riscul este ca piata din Romania sa devina similara cu cea din Marea Britanie, unde marii retaileri au ajuns sa reduca preturile foarte mult pana la nivelul minim a marjei de profit. In aceste conditii doar rulajele mari te pot mentine pe traiectoria rentabilitatii.

La fel de daunatoare companiei poate fi si investirea de sume mari in publicitate, fara o urmarire exigenta a eficacitatii si eficientei rezultatelor.

Cat de greu este pentru un magazin online sa castige increderea publicului, mai ales cand vine vorba despre comercializarea unor branduri de renume?

Andrei Cristian Pascan: Pentru Originals increderea clientilor si a partenerilor sai reprezinta o valoare pe care o cultivam cu fiecare actiune a noastra, iar acest lucru se traduce in fiecare zi in tot ceea ce face echipa Originals pentru ca satisfactia clientilor si a partenerilor nostri sa fie la superlativ. Acest lucru poate sa insemne asistenta on-line sau telefonica in plasarea comenzii, livrarea produselor in 24 de ore de la confirmarea comenzii, servicii de extragarantie, extrareturnare si transport gratuit, dar mai ales produse originale, de calitate, adica exact acel tip de produse pe care clientii Originals si le doresc si le apreciaza. Tot ceea ce am investit si am construit in cei peste opt ani de activitate a condus la castigarea increderii clientilor si partenerilor Originals, iar acest lucru ne determina sa ne imbunatatim in permanenta oferta de produse si servicii, astfel incat aceasta incredere sa creasca si sa sustina noua identitate de brand Originals, aducand plusvaloare atat noua, cat si partenerilor nostri.

Care sunt prioritatile Originals pentru 2014?

Andrei Cristian Pascan: Sa ajungi lider pe piata poate fi mai usor, decat sa mentii aceasta pozitie. Noi vrem sa ramanem in continuare in topul preferintelor romanilor in achizitionarea de produse de calitate, multibrand sport si casual, iar pentru asta muncim, gandim servicii pentru a aduce satisfactie clientilor si partenerilor nostri si gasim solutii pentru a inova. Inovatie este cuvantul care ne va guverna activitatea anul acesta, iar startul a fost dat prin campania de rebranding si propunerea unei noi experiente surprinzatoare de shopping.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite