Cum scapă CFR Călători de concurenţa incomodă a „trenurilor SF“ Hyperion: închiriază garniturile de la Softronic

Cum scapă CFR Călători de concurenţa incomodă a „trenurilor SF“ Hyperion: închiriază garniturile de la Softronic

FOTO Adevărul

CFR Călători se află în tratative avansate cu compania craioveană Softronic, pentru a închiria cele două automotoare Hyperion care circulă pe rutele Craiova – Constanţa şi Craiova – Braşov, au declarat pentru Ziarul de Investigaţii surse din conducerea operatorului feroviar de stat.

În acest fel, CFR Călători împuşcă doi iepuri dintr-o dată: scapă de concurenţă şi se dotează şi cu două garnituri de ultimă generaţie.

„Tranzacţia ar putea avea loc la începutul anului viitor, pentru ca banii să provină din bugetul pe 2016“, au precizat sursele, potrivit ziaruldeinvestigatii.ro.

Prin închirierea celor două automotoare electrice de către CFR Călători, Softrans iese de pe rutele principale, unde îi aplica o concurenţă directă - şi total incomodă - operatorului feroviar de stat, firma privată rămânând să opereze doar pe secţia Craiova-Motru.

Trenurile Hyperion făceau concurenţă garniturilor CFR Călători, atât prin dotările de ultimă generaţie cât şi prin tarifele mai reduse.

Dacă la CFR Călători un bilet la tren InterRegio Craiova-Constanţa costă aproximativ 90 de lei (depinde cu cât timp înainte îl achiziţionezi), la Softrans tariful este de numai 70 de lei.

Al doilea „tren-SF“ a costat cinci milioane de euro

Producătorul craiovean de rame şi locomotive electrice Softronic, controlat de antreprenori români, a fabricat recent al doilea tren electric Hyperion (botezat „trenul SF“ datorită designului şi tehnologiilor din dotare), în care a investit aproape cinci milioane euro.

Pentru ultimul trimestru al acestui an, compania are în plan începerea construcţiei celei de-a treia garnituri electrice. Anul trecut, compania a construit primul tren electric (Hyperion), finanţat de Garanti Bank cu 4,3 milioane de euro.

Potrivit ziaruldeinvestigatii.ro, Softronic este o afacere antreprenorială românească, cel mai mare acţionar fiind Ionel Ghiţă, care deţine 30% din capital.

Alţi doi antreprenori, Ion Gîrniţă şi Augustin Popescu, au fiecare o participaţie de 26,69%, iar Oana Miulescu are un pachet de 16,5% din titluri.

Softronic a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 115 milioane de lei, în creştere cu 4,3% faţă de 2014.

Profitul net estimat pentru anul în curs este de 3,5 milioane de lei, după ce anul trecut Softronic a avut un câştig de 2,7 milioane de lei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Interiorul trenului Hyperion FOTO Adevărul

Imagini din aceeasi galerie
  • Interiorul trenului Hyperion FOTO Adevărul
  • Interiorul trenului Hyperion FOTO Adevărul
  • Cabina manipulantului trenului Hyperion FOTO Adevărul
  • Trenul Hyperion FOTO Adevărul
  • Interiorul trenului Hyperion FOTO Adevărul
  • Trenul Hyperion FOTO Adevărul
  • FOTO Adevărul
  • FOTO Adevărul
Distribuie imaginea
citeste totul despre: